Avatar billede brevkasserne Nybegynder
15. september 2003 - 21:27 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Teste bundkort osv.!

Er det muligt at teste om ens bundkort fungerer 100%?

Det er sådan så jeg har samlet en PC og den laver nogle underlige fejl og kører slet ikke optimalt.
Jeg har testet rammene med memtest86 hvor den går i står elelr siger der er fejl.
Men når jeg tester rammene i en gammel maskine så siger den ingenting og at der ingen fejl er.

Kan det være bundkortet den er gal med eller...???

Hvordan kan jeg teste hele min maskine for at finde ud af hvor der er fejl osv.?
Avatar billede c-holst Novice
15. september 2003 - 21:46 #1
med sandra 2000 måske, den kan så vidt jeg ved teste maskinen for på alverdens måder.
finder lige et link
Avatar billede c-holst Novice
15. september 2003 - 21:47 #2
Avatar billede c-holst Novice
15. september 2003 - 21:56 #3
har faktisk en cd der hjemme, Fra alt om data, med en masse forskellige programmer til af pcén en enhver afkrog. hvis du vil kan jeg give dig en liste over dem, og så kan vi sikkert også finde nogle links til dem.
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
16. september 2003 - 08:57 #4
Det ville være lækkert!!!
For jeg har prøvet Sandra og den finder ikke fejlene, men memtest86 gør. Og Pc'en kører nemlig slet ikke optimalt!

Det er en Pentium 4 2,4GHz (FSB 800MHz)
1024 DDR PC3200 Kingston Ram
Asus P4P800 bundkort

og alt muligt andet!
Avatar billede mrhan Nybegynder
17. september 2003 - 04:10 #5
Det er jo selvfølgelig godt med software programmer til at teste diverse med.....  Jeg plejer når jeg skal fixe en maskine hvor fejlen tyder på en hardware fejl at skifte en stump ad gangen, det kræver selvfølgelig at man har 2 maskiner. Men det må vel siges at være den bedste måde at fejlfinde på.
Er du iøvrigt sikker på at din bios er sat fornuftigt op...??  Det er langt fra sikkert at fabriksinstillingerne er dem du skal bruge, og det kan give nogle grimme fejl, og desuden "uforklarelige" chrash. Jeg nævner dette for jeg synes tit at man "overser" denne vigtige detalje.

Hilsen
mrhan
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
17. september 2003 - 18:59 #6
Har fået testet bundkortet nu, ved at flytte alle komponenter osv. Og det er bundkortet som den er gal med!
Så hvis mrhan lige laver et svar, så fordeler jeg pointene!
Avatar billede mrhan Nybegynder
18. september 2003 - 09:04 #7
Hej igen.....her er et svar....

Hilsen
mrhan