Avatar billede wiking Nybegynder
16. september 2003 - 10:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Exchange og manglende mails.

Jeg har et stort problem!
For lidt tid siden var min Exchange server nede i et par timer (Eller nærmere så var det Exchange Rourting Enginen der ikke kørte).

Det viser sig så senere at Exchange servern HAR modtaget mails, men de modtagene mails er ikke blevet routet ned i de korrekte post kasser. De er faktisk slet ikke blevet routet nogen steder hen!
Det betyder at afsenderne ikke modtager en besked med at mailen ikke er kommet frem.

Hvis der findes et sted på serverern hvor jeg kan se disse mails, og evt. en måde jeg kan "fiske" dem frem og læse dem.

Jeg kører en Exchange 2000 på en Microsoft Windows 2000 ADV. server.
Avatar billede wiking Nybegynder
16. september 2003 - 10:25 #1
Mere information:
Jeg har en teori om at det kan være min firewall (Cisco PIX), der har modtaget de manglende mails.
Hosten har været oppe, men Exchange servicen har ikke kørt.

HUSK! Det er blot en teori, måske ved i noget mere?
Avatar billede clausn Nybegynder
28. september 2003 - 16:35 #2
I princippet er dine mails blevet sendt til en server der ikke har været nogen mail server på - forstå mig ret... Jeg havde samme problem på et tidspunkt, og da jeg i løbet af en lille uge installerde en anden server med mail server gik der et par timer så kom alle de mails... De "hænger" på afsenderens mail server i et bestemt tidspunkt (kender ikke det nøjagtige antal timer) inden de forsvinder. Afsender _burde_ så må en mail fra sin egen sys.admin om at mailen ikke kunne leveres...

/ Claus
Avatar billede wiking Nybegynder
29. september 2003 - 22:04 #3
Der giver jeg dig 100% ret.
Men de er forsvundet! Pist væk og INGEN af afsenderne har modtaget besked.

Nedtur!
Avatar billede clausn Nybegynder
29. september 2003 - 23:28 #4
Hvor langt tid strækker det sig over?
Jeg har været udsat for at en mail har "hængt" omkring 8-10 dage inden at nogle af brugerne fik noget svar (- den "lå" et sted i cyberspace)...

Begge servere var exchange 5.5 (det var exchange, men jeg går ikke ud fra at det var 2K da det var lige inden den blev officielt frigivet fra MS)

/Claus
Avatar billede wiking Nybegynder
30. september 2003 - 17:59 #5
Det er en måned siden nu. Såe!
Avatar billede wiking Nybegynder
03. marts 2004 - 09:08 #6
Dooh!