Avatar billede moliseb Nybegynder
16. september 2003 - 17:21 Der er 2 kommentarer

fejlbesked i ordre

Vi har investeret i C5 light, og er nu igang med at lære det at kende. Jeg er stødt på en del problemer, men har fået meget hjælp her på siden.

Nu er der dog kommet et jeg ikke kan løse :

"fejlbesked : kartotektet ordreindex kan ikke indsætte/rette en post, selvom ens nøgle er tilladt. Dette skyldes et ødelagt index. Foretag derfor en reindexering af kartotektet."

.... jeg trykker ok

"en kørsel er blevet afbrudt og anulleret. Fejlen kan skyldes RAM- eller fil-fejl."

..... ok igen

"posten kunne ikke opdateres i kartoteket"

og så sker der ikke mere... hvad gør jeg nu, er blevet låst fast.
Avatar billede nilfri Nybegynder
16. september 2003 - 17:34 #1
Du kunne prøve at re-indeksere, men tag en sikkerhedskopi først. Det går sjældent galt, men...

Derefter:
//Generelt/Tilpasning/Vedligeholdelse/Database/

enten
Reindex kartotek
eller
Reindex database

Det kan være, det sætter det på plads.

PS: Tag nu den sikkerhedskopi :o)
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2003 - 08:04 #2
Reindex ødelægger nu aldrig noget som ikke var galt i forvejen.

Du siger det er en light, men du bruger ordremodulet?? Ordre er ikke med i lightpakken.

Mener du debitor-dagligt eller prøver du alligevel at benytte ordrekartoteket?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester