Avatar billede cyber_k Nybegynder
17. september 2003 - 18:29 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Græd ikke over spildt mælk-

..men det er nu tæt på at jeg gør det alligevel.
Min kæreste spildte mælk i mit tastatur på min laptop, og desværre har det betydet at nogen af tasterne nu ikke længere virker. Jeg ved ikke hvad der præcist er sket men jeg mener ikke at det er "vitale" komponenter som er skadet, da jeg fint kan starte den op. MEN så skal man jo indtaste et password, og uden tastatur er der ikke meget som dur ! Forslag til havd der kan være galt, og hvordan jeg renser computeren?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede kenp Novice
17. september 2003 - 18:30 #1
piller alle tasterne af og begynder at rense med vand! (måske sprit)
Avatar billede arlet Juniormester
17. september 2003 - 18:31 #2
fyr hende....
Avatar billede cyber_k Nybegynder
17. september 2003 - 18:35 #3
jeg har prøvet at skille bæstet ad, og rense med vand. Men uden held. Kan der være overgang i et eller andet?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. september 2003 - 18:41 #4
hvis hun har forsikring så dækker den!
Avatar billede zildjian Nybegynder
17. september 2003 - 18:50 #5
Jeg har før gjort det samme, dog med øl.. Da tog jeg en hårtører og skildte skidtet ad... gav de udsatte steder en tur med den, og lod den stå en 4-5 timer, så virkede det igen...
Avatar billede popsy Novice
17. september 2003 - 19:36 #6
Hvis der er tale om direkte kontaktpunkter, som er blevet misfarvede/forurenede af mælken, er et viskelæder (brugt forsigtigt) faktisk et rigtigt godt værktøj.
Avatar billede robotten Praktikant
18. september 2003 - 13:13 #7
Påmange laptops kan tastaturet tages af, uden at skulle skrue ret meget i maskinen. DEr skal bare passe på nogle plasttapper osv. Så er det nemmere at kunne komme til at gøre rent. Jeg kan ikke anbefale, at tage kanpperne af, da de kan være temmelig skrøbelige.
Avatar billede robotten Praktikant
22. september 2003 - 10:51 #8
Fundet ud af mere?
Avatar billede cyber_k Nybegynder
23. september 2003 - 12:09 #9
møg pc - jeg mener at have rengjort lortet ordentligt, men den finder stadig spontant på at spasse. Jeg ved ikke om der er overgang i noget eller...?
Hvis I vil have point så giv lige svar.

/K
Avatar billede robotten Praktikant
23. september 2003 - 12:12 #10
Ok...
Avatar billede robotten Praktikant
23. september 2003 - 12:13 #11
btw, hvor ligger pc'en pt. i landet?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. september 2003 - 12:14 #12
jeg nævner lige forsikringen igen..
Avatar billede robotten Praktikant
25. september 2003 - 14:56 #13
Sker her mere?
Avatar billede robotten Praktikant
30. september 2003 - 11:59 #14
Er den kommet til at virke bedre, den pc?
Avatar billede robotten Praktikant
07. oktober 2003 - 14:00 #15
Du er nem at hjælpe ;)
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
20. januar 2004 - 13:35 #16
lol
Avatar billede cyber_k Nybegynder
06. februar 2004 - 11:34 #17
Computereb er blevet erklæret totaltskadet af min kære forsikring. Der var en tast som reperatørerne ikke kunne få til at virke, og de kunne ikke skaffe et nyt tastatur...
Jeg siger tak for indsatsen, og beklager at jeg først vender tilbage nu.
/Cyber_k