Avatar billede bgh Nybegynder
18. september 2003 - 14:27 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

bad sector på harddisk

Hejsa.

ca. 400 MB inde på min harddisk, er der en skade på den fysiske overflade.
Derfor har jeg lavet en partition på 400 MB, hvor der lige kan ligge win98 plus at jeg har en lille smule fri plads.
Jeg har prøvet at lave en lille patition hvor fejlen ligger, og derefter en partition med resten af pladsen.
Men det kan jeg ikke. ihvertfald ikke med fdisk.
Er der nogen der kender et lille trick jeg kan bruge?
200 point til den der kan hjælpe mig!!!
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 14:31 #1
Avatar billede peet-49 Novice
18. september 2003 - 14:32 #2
Har du prøvet med en startdiskette? kør en scandisk med overfladescan, kan de ikke isoleres der.
Problemet er bare, at der er store tendenser til, at der vil komme flere bad-sektors, jeg ville nok se mig om efter en anden disk, medens jeg kan hente data på disken.
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 14:33 #3
Bad sectors er områder på disken der er blevet mærket af FAT som ubrugelig.

Bad sectors opstår på to måder:

Enten fordi FAT af uforklarlige årsager mærker dem som værende dårlige (uden at der egentlig er noget i vejen med dem)
Eller fordi læse/skrivehovedet i harddisken har været nede og røre ved den magnetiske overflade. Hvis der har været berøring af disken er den fysisk skadet. Det skal i øvrigt bemærkes at hvis der først er kommet en bad sector på disken kommer der som regel flere.
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 14:34 #4
Som peet siger vil jeg nok også foreslå at begynde at se mig om efter en ny HD :-)
Avatar billede peet-49 Novice
18. september 2003 - 14:40 #5
Det er simpelt hen ikke bøvlet værd, en god harddisk i dag, koster ikke ret meget.
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 14:41 #6
hvis det er en IBM
lav en backup

Hent program "Drive Fitness Test" på:
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm
og derefter kør en test harddisk.
Avatar billede evildon Nybegynder
18. september 2003 - 15:45 #7
Maxtor har også et program til test som kan hentes her :
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 08:51 #8
hvordan gik det med skidtet :)
Avatar billede ird Praktikant
26. september 2003 - 12:43 #9
kommer her evt lyd fra opretter så man ved hvad der sker/skete!!

mon ikke der er lukketid hvis det hjalp det vi skrev
Avatar billede ird Praktikant
04. oktober 2003 - 08:09 #10
Mon du fik tid til at give lidt feedback herinde snart???
Avatar billede ird Praktikant
06. oktober 2003 - 12:46 #11
http://www.ebruger.dk/faq/#behandling_af_svar

Er det ikke ved at være tid til du giver lidt god feedback i denne tråd, eller lukker den ned igen
Avatar billede ird Praktikant
13. oktober 2003 - 09:09 #12
mon ikke her snart kommer lidt feedback omkring problemet eller evt en afslutning!
Avatar billede ird Praktikant
21. oktober 2003 - 15:03 #13
Kunne du ikke finde tid til at lukke her eller give feedback en dag i nærmest fremtid!!
Avatar billede peet-49 Novice
21. oktober 2003 - 15:07 #14
Måske har manden været på ferie.
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 14:56 #15
Kunne du ikke komme med lidt feedback eller en afslutning her. Ville være dejligt at vide om problemet blev løst eller andet!!
Avatar billede ird Praktikant
12. november 2003 - 19:15 #16
skete her mere snart!???
Avatar billede peet-49 Novice
12. november 2003 - 19:21 #17
Han holder godt nok en lang ferie.
Avatar billede ird Praktikant
12. november 2003 - 19:22 #18
:-)
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 14:59 #19
Mon ikke du fik tid til at lukke denne tråd eller smide lidt feedback til os!!
Avatar billede peet-49 Novice
10. december 2003 - 15:05 #20
ird> Der er desværre alt for mange af slagsen.
Avatar billede bgh Nybegynder
16. december 2003 - 11:06 #21
ups, undskyld...
har ikke brugt svineriet i lang tid.
Avatar billede peet-49 Novice
16. december 2003 - 11:08 #22
Takker.