Avatar billede naesten_expert Nybegynder
19. september 2003 - 09:09 Der er 32 kommentarer og
2 løsninger

Pc vil ikke starte op. Ingen bip, og intet på skærmen

Pc består af:
ECS K7S5A
512 sd kingston ram
gforce 3 ti 200
40 gb seagate disk
xp 2200

Har fungeret fint blot med 800 mzh duron. Ifm opgradering fik jeg startet op, men cpu blev tydeligvis for varm, da den frøs. Pgl. jeg købte cpu af har levert med køler der ikke køler nok.

Igår inden sort skærm kom der 1 bip efterfulgt af 8 korte bip.

Når jeg tænder er der bare sort skærm, ingen bios eller bip.

Mon det hjælper at sætte en kraftigere blæser i, eller er det for sent?? Er det cpu eller bundkort der er stået af.

Da jeg ikke har noget hardware at teste med, vil det være lidt dyrt bare at købe det hele.
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 09:15 #1
Hvor står er din PSU
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 09:15 #2
stor
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
19. september 2003 - 09:16 #3
400 Watt
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
19. september 2003 - 09:17 #4
Kan cpu blive for varm, og hvad skal der til, eller slår bundkortet selv fra
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 09:18 #5
Du har en AMD og de kan tåle meget varme!

Sikker på grafikkortet sidder ordenligt fast
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 09:18 #6
Avatar billede evildon Nybegynder
19. september 2003 - 09:20 #7
Mit bud ville være din CPU, men det er altid svært hvis man ikke har noget at prøve med. Hvis du kender nogen der kan prøve med din CPU i ville det nok være toppen.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
19. september 2003 - 09:24 #8
Ja, men som sagt kørte den i går som henholdsvis xp1500/200 fsb og xp2200/266fsb, men var oppe på 77 grader ved belastning. Måske det var for mgt for den. Men nåren cpu bliver for varm plejer pc bare at lukke ned for at redde cpu'en.

Ird 8 bip = display read/write failure jfr. dit link, og jeg hørte 8 bip i går.
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 09:25 #9
AMD er testet til 95 grader så tror ikke den er stået af!

Prøv at handle udfra de 8 beep du fik
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 09:26 #10
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 09:26 #11
skal lige spise
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
19. september 2003 - 09:27 #12
Ja jeg prøver, men som sagt har grafikkortet virket fint indtil igår??

Kender et tilfælde hvor mobo ECS skod kort stod af ifm opgradering af cpu til XP2400, men det er en anden sag.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
19. september 2003 - 09:48 #13
Nåh jeg har prøvet med et grafikkort der virker, og det hjalp ikke. Jeg har nu selv en mistanke om bundkortet.
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. september 2003 - 10:08 #14
Havde også ECS bundkort indtil for ganske nylig. Det stod også af lige pludselig. Der var et K7S6A godt nok....
Men jeg tror jeg er færdig med ECS....
:0(
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 10:19 #15
Back!

Jeg har haft 5 forskellige ECS uden det mindste problem!

Har du set om du sætter grafikkortet ordenligt fast
Avatar billede evildon Nybegynder
19. september 2003 - 10:39 #16
Hvis det var dit grafikkort ville den jo stadigt komme med bip's og ikke være helt død. Jeg er bange for at det er din CPU selv om det ikke er fedt. At den lige har bip'et før den døde beviser ikke meget da den på det tidspunkt jo nok har været ved at tilte.
Selv om AMD siger at deres CPU'er kan holde til masser af varme ville jeg nu ikke prøve min ved meget høj varme. Min kan heller ikke kører stabilt over 70 grader.
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 10:40 #17
Har en ny der ligger på 79grader om den køre fint. Dog er det ikke en optimal temp!

En ny cpu koster jo ikke en formue
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. september 2003 - 10:43 #18
Jeg har lige sat kabinetkøler i min for at få bedre luftcirkulation.
Det kunne være det var en god ide at gøre det når du har fundet ud af om det var bundbrædt eller cpu der er stået af....
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
19. september 2003 - 12:46 #19
WHAT - op til 95 grader, jeg synes min bliver en smule sløv når den kommer over 50 grader, så sørger altid for at holde den under de "magiske" 50 hehe
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 12:48 #20
Siger ikke de køre godt ved den temp men de kan klare det
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
19. september 2003 - 12:55 #21
Så har jeg testet cpu i anden comp. og den er døøøøød. En ny amd duron 1600/266 booter fint op. Så det var cpu.en der var død.

Han havde desværre ikke flere duron 1600 på lager så jeg må vente. Vi brugte butikkens test hardware, og fandt frem til fejlen.

Fin service, og hjelpsomme mennesker hos DATATEL PARTNER, Folehaven i Valby
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
19. september 2003 - 12:56 #22
Jeg vender lige tilbage når ny cpu er monteret. Indtil videre tak.
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 12:57 #23
Any time :-)

God weekend
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
20. september 2003 - 00:20 #24
Ny cpu xp2200 monteret, og det virker, tak til alle.
Avatar billede ird Praktikant
20. september 2003 - 08:35 #25
så smider jeg et svar
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
20. september 2003 - 09:12 #26
Jaee den kører godt nok, men fryser ved grafikarbejde. Feks 3dmark test. Cpu kører fint ml. 39-44 grader, og har monteret en silent ice køler. Så det er ikke cpu'en der gør det.
Avatar billede ird Praktikant
20. september 2003 - 09:22 #27
prøv at skifte grafikdriver
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
20. september 2003 - 09:24 #28
Har skiftet driver 3 gange, opdateret bundkortsdriverer, flashet bios og installeret directx 9,0b.
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
20. september 2003 - 10:36 #29
Prøv at køre med åbent kabinet og så se om den stadig fryser. Det kan jo også være grafikkortet der har et varmeproblem. Har du luftcirkulation i dit kabinet?
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
20. september 2003 - 12:54 #30
Jamen kortet har virket fint et par mdr. uden at blive for varmt. Situationen nu er ikke så mgt. anderledes, udeover at der er kommet en anden cpu i mit k7s5A mobo.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
20. september 2003 - 14:56 #31
Kan det mon være mit mobo, der bare ikke vil acceptere nogle hurtigere enheder. Men de skriver til mobo/bios at den kan køre op til amd xp2400, og jeg har jo kun xp 2200. I øvrigt har jeg skiftet grafikkortet ud med et FX5200, og det har heller ikke hjulpet mht. at skidtet fryser.

Så det må vel næsten være mobo.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
20. september 2003 - 14:58 #32
hmm, gid der var en som ville sælge mig et mobo, som virker. til sd ram socket A xp2200, måske med onboard lyd/lan. Ja så ville jeg såmend ofre 2000 point.
Avatar billede ird Praktikant
24. september 2003 - 09:54 #33
Det vil Edb priser
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
24. september 2003 - 10:12 #34
Hmm, jeg troede jeg har afsluttet spm. igår med en sidste kommentar. Her er den:

Jeg havde købt 2 256 kingston ram, som desværre jfr. kingston's site bedst harmonerer med compaq og HP systemer, det kunne jeg jo ikke lugte.

Jeg fjernede den ene rammodul, og så virkede den. Altså ny cpu som var brændt af + 1 rammodul mindre. Nu spiller det squ bare.

Man skal altså være lidt opmærksom på hvilke ram man køber. Der stod bare 256 Kingston Value, og så tror man, at man har gjort et godt køb.

Gudskelov bytter Kingston det defekte modul, såeee jeg har 2 x 256 kingston ram billigt til salg.

Rammene hedder: KTC6615/256

Tak for hjælpen rødder. Se lige mit nye spm på denne link: http://www.eksperten.dk/spm/404954

Cu ;-))