Avatar billede comeback Nybegynder
19. september 2003 - 12:41 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Ny bærbar?

Jeg leder en efter en Bærbar der kan det hele på den halve tid med et ca. loft på 25.000 kroner.

Det skal være en "mærke pc" (gider ikke diskuterer hvorfor).

Nogen der har nogle gode forslag?
Mopn ikke ikke man kan få noget rigtigt kram for 25.000?

Tak
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 12:44 #1
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 12:45 #2
Her er "mine råd" til køb af bærbare :

Køb helst en bærbar med seperat ram til grafikkort, for uanset hvor meget ram du putter i maskinen, vil ydelsen aldrig være optimal.

Processoren skal endvidere hellere ikke være af typen Celeron eller AMD, de "æder" meget strøm. P4 eller P3 er et godt køb.

Læg også mærke til hvor lange bateriet holder, gå helst minimum efter batterier der kan vare i 4-5 timer. Batteriet skal også helst være af mærket Lition.

Når du køber en bærbar, er det oftest en fordel, hvis du mærker og hører hvordan bærbaren fungerer. Typisk er det "støjen" fra blæseren, som folk især lægger mærke til og hader, så den må ikke være for høj.

Jeg kan kun anbefalde mærkerne Dell, Asus og IBM, hvis prisklasser ligger mellem 10.000-25-000

De nye M2400N og S1300N serier er blevet endnu mere attraktive. Fx. får man for 13495,- inkl. moms en lækker ny Asus M2400N, med 512MB DDR RAM, 40GB harddisk og DVD-CDRW combodrev samt lav vægt på kun ca. 2,2 kg. De er baseret på den nye Intel Centrino teknologi, der sørger for lang batterilevetid (4-5 timer) og trådløst netværk. En Intel Centrino 1300 MHz CPU svarer ca. til en Pentium 4 2000 MHz i ydelse.

Skal du bruge en desktop-afløser, er der lige kommet en ny specialudgave af L3800 serien. Den understøtter ikke portbar (portreplikator), men er til gengæld utrolig billig.
Kun 13995,- inkl. moms for en workstation maskine med Mobile Pentium 4 2200 MHz, 512MB RAM, 60 GB harddisk og 15" SXGA TFT skærm (1400x1050 i opløsning)
Se konfigurationer og priser her på L3800
Se konfigurationer og priser her på M2400N

Desuden er der special kampagne på M2400E - P4-1800 Mobile, 384MB RAM og DVD-CDRW drev. 11495,- inkl. moms.
Avatar billede evildon Nybegynder
19. september 2003 - 12:45 #3
Jeg vil anbefale dig at købe en IBM T serie. Det erdejlige maskiner og har kun haft gode oplevelser med dem.
Sidder selv på sådan en nu.
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 12:47 #4
Avatar billede draeber Nybegynder
19. september 2003 - 12:49 #5
Jeg vil anbefale dig at købe en maskine med Intel Centrino processor, da disse giver dig en lang batterilevetid.
Herudover er IBM og DELL ikke dårlige valg efter min mening.
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 12:51 #6
Fordele ved centrino!

- Ydere mere
- Nyere teknologi (pladsbesparende)
- Lavere varmeudvikling
- Trådløs teknologi integreret
- Lavere batteriforbrug
Avatar billede golyf Nybegynder
19. september 2003 - 12:53 #7
Var normalt ikke rigtig for IBM hverken bærbar eller stationær. Syns de var for dyre, men har lige fået en IBM T40 på jobbet og må sige den er super.
Ellers er Dell er super godt bud.
Støtter mig meget til "ird"'s råd og kan kun sige at jeg har haft en Compaq med delt ram og det var døden. Det bruges vel heller ikke så tit i den høje prisklasse.
Avatar billede comeback Nybegynder
19. september 2003 - 13:46 #8
Tak for jewres fine indlæg. Jeg kiugger lige på sagerne og vender tilbage...Men i har jo alle fine svar. Så i må nok regne med at dele point ;-)

Er der nogle der helt konret kender en model? Noget der virkelig rykker og evt. noget der er testet.
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 14:42 #9
Hopper over point i dette :-)