Avatar billede shamanic Nybegynder
23. september 2003 - 19:18 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Powercolor Radeon 9800 pro 128mb

Jeg har overstående graffikkort, og jeg mistænker at rammen på dette graffikkort er defect, dvs. at nogle af ramblokkene på det duer ikke.

På et ny indkøbt spil, Might & Magic IX siger spillet at det er "out of memory" lige før det loader spillet. Dette spil har jeg kunne spille på selvsamme computer for 3 dage siden. Men nu er det galt.

Jeg har Registreret WIN XP PRO SP1 DK med alle de nyeste opdateringer, Nyeste Catalyst Drivere, Nyeste bundkort chipset drivere, og Directx 9.0

En anden ting kunne måske være et varmeproblem for mit graffikkort, men burde det ikke kunne køle godt nok med kabinetsiderne af? Jeg har enda rettet en blæser direkte imod graffikkortets bagside, for at køle det på den måde.

Men hvordan finder jeg ud af om det er ram fejl eller varme problem. Kortet er ca. 2 måneder gamelt.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. september 2003 - 19:19 #1
uanset hvad skal du vel bare ha det byttet, hvis du kan se at det er defekt.
det kan du evt. teste ved at putte det i en ande maskine!

ps: det er nok rammene den er gal med
Avatar billede shamanic Nybegynder
23. september 2003 - 19:24 #2
problemet er at jeg ikke kan see om der mangler ram, når jeg går ind under egenskaber for mit graffikkort, der er ikke sådan en status bar/funktion.

Jeg kan huske fra mit tidligere TNT2 at der var sådan en funktion, 2mb used, 30 mb's free, ect.
Avatar billede shamanic Nybegynder
20. november 2003 - 01:37 #3
Hmm det ser ud som det var grafikkortdriverne den var galt med, jeg har opgraderet til catalyst 3.9 og nu fungere mine spil igen. (den var gal med 3.7 og 3.8)

men du får alligevel nogle point :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. november 2003 - 02:14 #4
tak for det  :)
Avatar billede shamanic Nybegynder
16. april 2004 - 02:34 #5
Well ville lige give et feedback på min tråd, efter lang tid, fandt jeg ud af at grafikkortet er ustabilt når det kører AGP x8, da jeg satte bundkortet til at kører AGP x4 i biosen, forsvandt alle mine problemer som dug for solen.

:)
Avatar billede shamanic Nybegynder
16. april 2004 - 02:34 #6
samt disable fast write i biosen...
Avatar billede shamanic Nybegynder
16. april 2004 - 02:35 #7
så nu kører det godt, og jeg kan godt undvære den 1% performance jeg taber ved at køre x4 istedet for x8