Avatar billede clemen Nybegynder
24. september 2003 - 12:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

find hyperlink(s) kopier og sæt ind (makro)

hej Eksperter

I ark1 kolonne A har jeg nogle hyperlinks i nogle tilfældige celler, f.eks i række 2, 11, 19, 23. De andre celler vil være blanke eller være noget tekst. Så vil jeg kopier hyperlinkene over i næste ark (ark2) så de står i a2, a3, a4 osv. Det behøver ikke at være linket, bare teksten. Jeg tænker at en makro skulle kunne klare det.

HJÆLP
Avatar billede overchord Nybegynder
24. september 2003 - 12:38 #1
hvad er der i andre celler der ikke er hyperlinks? Er de blanke eller er der tekst?
Avatar billede clemen Nybegynder
24. september 2003 - 12:40 #2
Nogle er der tekst i andre er blanke, men fuldstændig tilfældig. Det er ikke sådan at hyperlinket altid er efter en blank celle
Avatar billede clemen Nybegynder
24. september 2003 - 12:43 #3
hyperlinkene som jeg vil flytte over i ark2, må gerne bare være værdien eller teksten fra den celle hyperlinket er i. Altså det behøver ikke at være et link til at trykke på.
Avatar billede janvogt Praktikant
24. september 2003 - 15:36 #4
Hvis dine hyperlinks alle står med www kan du lave en almindelig sortering.
Så vil de være lige til at COPY/PASTE.
Avatar billede jkrons Professor
24. september 2003 - 16:19 #5
Nedenstående makro finder alle hyperlinks i i A-kolonnen og skriver de relevante cellers tekstindhold til A-kolonnen i Ark2. Makroen forudsætter at den pågældende kolonne (i Ark2) er tom, når makroen afspilles. Ellers overskrives det indhold, der allerede findes i kolonnen. Eventuelle hyperlinks i andre kolonner medtages ikke i Ark2

Sub FindHyperLink()
    Dim i As Integer
    Dim HypNavn As String
    i = 2
    For Each h In Worksheets(1).Columns("a:a").Hyperlinks
        HypNavn = h.Name
        Worksheets(2).Range("a" & i).Value = HypNavn
        i = i + 1
    Next
End Sub
Avatar billede klid Nybegynder
24. september 2003 - 20:26 #6
I kolonne aa10 skriver du Hvis(find(X;a10)>0;aa9+1;aa9)
Ikolonne ab10 skriver du: Hvis(aa10>aa9;aa10;"")
i kolonne ac10 skriver du Hvis(aa10>0;a10;"") ´
de tre celler kopieres ned i arket
I ark2 skriver du i kolonne a10 1
I kolonne a1 og resten af kolonnen a10+1
i kolonne b10 skriver du: lopslag(a10;ark1!$ab$10:$ac$200;2;falsk)

X kan enten være "@" (emailadresser) eller "www" eller "http"
Avatar billede clemen Nybegynder
25. september 2003 - 07:17 #7
Lige hvad jeg skulle bruge jkrons mange tak
Avatar billede jkrons Professor
25. september 2003 - 08:41 #8
Velbekomme :-)