Avatar billede phillips82 Nybegynder
27. september 2003 - 23:24 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Access Point?

Jeg skal til at lave trådløst internet herhjemme.

Jeg har:

- Apple iBook med trådløst netkort (802.11b standard)
- Stofanet kabelmodem, som er koblet til Ibooken med et normalt netværkskabel.

Jeg køber dette access point fra D-Link [http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=290] til 550,- på EDBpriser.dk

Skal jeg så bare sætte access pointet til mit kabelmodem med et netværkskabel, sætte det op og gå på nettet?

- har jeg ikke brug for mere?
- hvad syntes i om mit valg af access point?

Jeg håberi forstår spørgsmålet. Ellers bare spørg :)
Avatar billede krydset Nybegynder
27. september 2003 - 23:26 #1
har du i forvejen delt dit stofa???
Avatar billede phillips82 Nybegynder
27. september 2003 - 23:31 #2
Nej, det er ikke delt. Det er bare fra modem til computer.
Avatar billede krydset Nybegynder
27. september 2003 - 23:35 #3
oki så løber du ind i et problem, da din computer for tildelt en ipadresse fra deres dhcp server som ligger ude i centralen. Det du skal gøre er at du skal sætte 2 netkort i den ene maskine og så den anden skal bruge den primære maskine som gateway, hvis du kører med win2000 / xp er der en funktion der hedder internet deling. Du kan ikke gøre det på den måde du skriver da du kun har ipadresse til rådighed,  og du skal bruge 2. Men med mit foreslag kan det gøres. eller du kan bestille en familie opkobling tror jeg den hedder læs mere på www.stofanet.dk. hjælper gerne videre hvis der er problemer
Avatar billede krydset Nybegynder
27. september 2003 - 23:36 #4
der skulle stå da begge dine maskiner ikke for tildelt en ipadresse samtidig fordi du kun har en til rådighed
Avatar billede phillips82 Nybegynder
27. september 2003 - 23:37 #5
Jeg har kun en computere, og det er min bærbare Apple iBook. Det er den eneste, som skal på nettet!
Avatar billede krydset Nybegynder
27. september 2003 - 23:39 #6
sorry troede det var 2 maskiner du skulle have på.

Ja så er det bare at smide AP i modemmet

SORRY :-)
Avatar billede phillips82 Nybegynder
27. september 2003 - 23:41 #7
Hvad med valget af AP?

- jeg har valgt det fordi det var det billigste på EDBpriser, og fordi jeg har gode erfaringer med D-Link!
Avatar billede krydset Nybegynder
27. september 2003 - 23:44 #8
det  lyder til at være et ok et, overførsels hastigheden er ikke vild høj, men når du ikke har netværk kan det jo osse være ligegyldigt.

Og ja d-link levere gode produkter. har selv købt en router af dem såom jeg var tilfreds med :-)
Avatar billede shitping Nybegynder
28. september 2003 - 02:28 #9
Du får ingen problemer med den opsætning du nævner. En DWL700A svarer til at du sætter en HUB på. Dog er der et par små detalier du skal være opmærksom på.
1: Meget vigtigt, du skal slå DHCP serveren fra, eller får du tildelt en lokal IP, da svartiden på DHCPrequest sikkert er hurtigere fra DWL700 end stofanet.
2: Brug så stærk kryptering som muligt, det betyder alligevel ikke noget for hastigheden i dit tilfælde. (wlan kører kun med symmetriske nøglesæt)
3: Den første enhed der får kontakt gennem DWL700'eren får internetforbindelsen, da du sikkert kun får tildelt et ip-nummer af stofanet.
Avatar billede phillips82 Nybegynder
29. september 2003 - 00:39 #10
Er der ingen andre, som har kommentarer til om det er et godt eller et dårligt køb af access point?
Avatar billede phillips82 Nybegynder
29. september 2003 - 19:25 #11
Jeg endte med en trådløs router. Også fra D-Link...