Avatar billede kraesten Nybegynder
30. december 2000 - 18:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Logitech QuickCam Web problemer

Jeg har for nylig købt et webcam af nævnte type (til USB tilslutning), som jeg ikke kan få til at optage video.
Mit operativsystem er Windows 98 (2. udgave DK), som løbende er opdateret via Windows Update.
Efter en fuldstændig problemfri installation af den medfølgende CD-ROM (QuickCam 5.3) virkede alt bortset fra at jeg ikke kunne optage video.
I første omgang benyttede jeg funktionen \"Repair\" i installationsprogrammet og da dette ikke havde den ønskede virkning slettede jeg programmet helt for derefter at foretage en ny installation. Samme resultat, - jeg kunne optage still-billeder, men ikke video.
Efterfølgende blev seneste softwareversion (QuickCam 5.4.3.1017) hentet hos Logitech og installeret. Stadig samme resultat, - ingen video.
P.t. er denne seneste version af programmet stadig installeret og følgende fejlmeddelelse fremkommer ved forsøg på videooptagelse:

\"QuickCam\" \"Unable to save video to \"C:\\Dokumenter\\QuickCam\\Album\\Videos\\Video 1.avi\".\" (som helt korrekt er stien til videoer som er oprettet ved installationen).

Ved forsøg på at flytte en garanteret fejlfri .avi-fil (og omdøbe denne til \"Video 1\") til ovennævnte mappe og starte Logitech CuickCam bliver videofilen angivet som \"Corrupt\" i programbilledet \"Gallery-Pictures and Videos\" og ved dobbeltklik på denne såkaldt korrupte fil fremkommer følgende fejlmeddelelse:

\"QuickCam Video Editor\" \"Unable to open video \"C:\\Dokumenter\\QuickCam\\Album\\Videos\\Video 1.avi\" for editing. The specified file is invalid or the MCI device failed to open the video.\"

Jeg har Windows Media Player version 7.00.00.1956 installeret og her er der ingen problemer med at åbne filen \"Video 1.avi\".
Ved kig i \"Enhedshåndtering\" er der ingen problemer med spørgsmålstegn eller andre fejlangivelser og jeg har efter et kig i \"hjælp til Windows\" erstattet filen \"mciavi.drv\" med en ny fra den originale installations CD-ROM uden at dette ændrede noget.
Herudover optræder ingen fejlmeddelelser ved kørsel af \"DirectX Diagnostic Tool\". Fejlfindingsprogrammerne \"Norton Disc Doctor\", \"Norton WinDoctor\" og \"Norton Diagnostics\" fra \"Norton SystemWorks 3.00\" giver heller ingen antydninger om eventuelle systemfejl.
\"Kontrolprogram til systemfiler\", som jo er en del af Windows 98, fortæller heller ikke om beskadigede filer.
Virus kan også udelukkes efter kørsel af virusprogram med seneste virusdefinitioner.

Jeg synes snart at jeg har prøvet alt, men ser nu frem til at få kvalificeret hjælp til mit problem.

(Til orientering kan det oplyses at jeg sideløbende med mine fejlfindingsforsøg har installeret kameraet på en anden computer med samme operativsystem og at alt virker efter hensigten, - OGSÅ videooptagelser.
Men da kameraet var tiltænkt en placering ved den første computer kan jeg simpelthen ikke acceptere at lade mig diktere af mærkelige softwareproblemner når jeg VED at det virker).
Avatar billede krusell Nybegynder
03. januar 2001 - 01:35 #1
Hvis du har mulighed for, kan du prøve med en format eller måske bare en geninstallering af windows. Det lyder som en \"skjult\" fejl. Måske er det et helt tredje program, der har korupteret noget et sted.
Har du haft nogle problemmer med et program for nyligt?
Og har du alle de nyeste drivere, også til skærmkort o.s.v.?
Avatar billede kraesten Nybegynder
03. januar 2001 - 21:44 #2
Nej, jeg har ikke haft nylige problemer med programmer.
Min computer er to år gammel, men er fuldt opdateret med hensyn til \"nyeste\" drivere.
Og ja, - selvfølgelig kan jeg formatere/geninstallere, men med de nye fejlmuligheder som dette medfører afventer jeg i første omgang nogle gode tips som evt. kan hjælpe mig med mit problem.
Avatar billede smukke_charlie Nybegynder
01. august 2001 - 22:17 #3
Hvis du går ind i Enhedshåndtering og ser efter under \"usb\" Så har du vel kun én via-usb-værtscontroller. Hvis du har flere usb-enheder så bruger de forskellige enheder \"båndbredde\", som du finder i \"egnskaber\" for controlleren, og ind i \"Avanceret\" Dit Webcam skal ca. bruge 50%. Hvis der kun er 1% f.eks. så kan dit webcam ikke vise billeder. Så har du brug for et pci-indstikskort til usb ekstra. Forstår du?

Smukke_charlie
Avatar billede smukke_charlie Nybegynder
01. august 2001 - 22:18 #4
Hov, jeg så lige at det var et gammelt indlæg. hahaha.
Håber du fik løst dit problem *S*

Smukke_charlie
Avatar billede kraesten Nybegynder
01. september 2001 - 11:48 #5
Jeg er ked af at dette spørgsmål har fået lov til at stå åbent så længe.
Ikke fordi at mine problemer er blevet løst direkte, men kun indirekte fordi jeg valgte at starte helt forfra efter at have prøvet \"alle\" muligheder, - format c:\\
Mit spørgsmål kan derfor fjernes da jeg alligevel ikke kan bruge et eventuelt korrekt svar til noget.
Endnu en gang undskyld hvis nogen har spildt tid på sagen.

kraesten
Avatar billede kraesten Nybegynder
27. marts 2003 - 15:08 #6
Lukker