Avatar billede wagner Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sætte et link til at være aktivt ud fra en cookie

Hejsa,

Jeg har lavet en menu, hvor jeg vil markere det valgte menupunkt af a:active i css. Det går fint, men når den valgte side loades, så skal jeg kunne bevare det valgte link til at være aktivt.

Jeg bruger ikke frames, så hvordan kan jeg gøre dette? Jeg forestiller mig at kunne gemme id'et for det valgte menupunkt i en cookie, og så vha. af denne værdi sætte menupunktet til at være aktivt igen.

Kan det overhovedet lade sig gøre? Vel at mærke uden at markere det valgte menupunkt ved blot at hente værdien i javascript.

Wagner
Avatar billede roenving Novice
03. oktober 2003 - 22:49 #1
Øeh, du må have misforstået active, for det betyder at du har musen henover linket og (kun !-) mens du trykker på det ,-)

Et link er active mens du trykker på det og ellers ikke ...

-- og selvfølgelig kan det lade sig gøre med javascript og cookies, men jeg kiggede på den og syntes, at den var for irriterende til, at jeg ville forfølge den på min egen hjemmeside !-)
Avatar billede wagner Nybegynder
05. oktober 2003 - 13:05 #2
>> roenving

Tak for din kommentar. Jeg troede der måske var en let udvej, når det tilsyneladende kan lade sig gøre med frames, at den holder markeringen af det valgte menupunkt. Jeg ved dog ikke om den bare holder markeringen hos mig, fordi jeg ikke har angivet :visited.

Jeg prøver med den lidt hårdere metode i JavaScript og lukker spørgsmålet.

Tak

Wagner