Avatar billede jayo Nybegynder
05. oktober 2003 - 14:05 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Email-handling

Hej,

Jeg ved ikke om dette er den rigtige kategori at stille mit spg. men jeg tror det passer ret godt i denne kategori...

I mit firma er vi 3 medarbejdere som svarer paa emails sendt fra kunder... de email-adresser som kunder bruger er info@, support@, sales@ osv. I oejeblikket er der en af os (dvs. mig) som downloader alle disse mails via POP3 og saa sender nogle af dem videre til andre medarbejdere som har tid til at svare paa dem.

Jeg er efter en nemmere loesning paa dette - jeg haaber at finde en maade at lave en slags "online email queue", hvor alle emails gaar til. Hver medarbejder i firmaet kan saa svare paa mails ved at tage mails fra denne "queue". Jeg ved at denne slagt loesninger bliver brugt hos mange store firmaer, men jeg haaber at der findes en mindre loesning som kan bruges at mit firma - til overkommelige penge.

Jeg haaber at I kan hjaelpe - kender I til en saadan loesning, eller kan det evt. designes via APS, eller anden form for programmering??

Mvh
-jayo
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:44 #1
En Microsoft Exchange løsning vil kunne klare det - men så er det ikke til "ingen penge".
Men hey - hvorfor ikke bare poppe hver sin konto? Når i nu bruger 3 konti, og i er tre medarbejdere?
Avatar billede jayo Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:59 #2
Exchange server.... vil det sige at jeg skal til at koebe en separat server + software fra Microsoft?
Desvaerre kan vi ikke bare tage en konto hver... vi bruger en del tid vaek fra kontoret, saa det skal vaere muligt for hvem end som er tilbage at svare paa mails som kommer ind....
Nogen andre forslag end en Exchange server, da det nok koster mere end jeg har raad til... :(

-jayo
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
05. oktober 2003 - 20:04 #3
Ja - det er en dyr svend.

Så har jeg ikke lige andre bud - men hører da gerne også fra andre :-)

...
Avatar billede moskjaer Nybegynder
06. oktober 2003 - 08:59 #4
Man kunne lave et webbaseret system, som løbende checker mails på den valgte konti via et mail-komponent og via en database holder styr på hvilke mails der er besvaret og hvilke der skal behandles.

Desværre kender jeg pt. ikke lige til nogen der udbyder et sådant system, men det ville da kunne programmeres i eksempelvis ASP eller PHP.