Avatar billede karen30 Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:42 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

efter virus virker funktionen Tilføj/Fjern prog ikke i windows

som titlen på spørgsmålet hedder så virker funktionen tilføj/fjern programmer ikke længere efter virus. Er der en der kan fortælle hvordan man får det til at virke igen?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:46 #1
har du fjernet virusen? har du scannet hele system?
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:47 #2
Hvilket windows har du?
Avatar billede karen30 Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:47 #3
ja hele systemet er scannet og der er intet tilbage
Avatar billede karen30 Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:48 #4
xp
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:48 #5
Hvad med en repair eller er det for drastisk?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:49 #6
det var da der fik blaster fjernet fornyligt, ik?
Avatar billede karen30 Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:49 #7
hvad mener du med repair helt nøjagtigt?
Avatar billede karen30 Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:50 #8
for 2 dage siden fik min veninde 4 forskellige vira
Avatar billede karen30 Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:50 #9
men det er som om intet javascript virker
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 21:50 #10
Her rensede jeg computeren : http://www.eksperten.dk/spm/410132
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:50 #11
Du gør det at du "geninstallerer" xp, der er bare den forskel at den kun reparerer de beskadigede filer og lader alle dine indstillinger være uberørte
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 21:51 #12
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:51 #13
Kommentar: -master-d- (05/10-2003 22:54:11): Alt det med du ikke kan se knapperne osv. kommer nok fra BAT_ZCREW.A, denne fjerner nemlig mange rettigheder for administratoren og dermed vil du nok heller ikke kunne slå javascript til.
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 21:52 #14
ja, men den er væk nu, så skulle det vel også virke du..
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:53 #15
---arlet>>øv det ville jeg have sagt :0)
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:53 #16
altså det med repair´en
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 21:53 #17
Jeg sagde det for dig *S*
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:54 #18
Som sagt du er sød *SS*
Avatar billede karen30 Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:55 #19
hvad skal den fil omdøbes til?
Avatar billede karen30 Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:56 #20
men arlet - det link du har sendt til microsoft - er det ikk det samme som det du har forklaret?
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:57 #21
Du kan da slette den eller kalde den undo_guimode.old
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 21:58 #22
Jeg smed bare forklaringen herind. Ved ikke meget om det, desværre. men det tror jeg andersenph gør....
Avatar billede karen30 Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:00 #23
ja ok - men alt det hun skal gøre tror jeg ikk hun kan selv - men tak for hjælpen anyway - men kan man fjerne et program på en anden måde - når man nu ikke kan via tilføj/fjern?
Avatar billede karen30 Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:03 #24
det er der måske ikk rigtig nogen der ved?
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 22:05 #25
hvilke program er det
Avatar billede karen30 Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:09 #26
vnc
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 22:19 #27
Først sletter du mappen vnc, så

Gå i start
Kør
Skriv: regedit
Ok

Gå i Rediger
Søg i nøgler, værdier og data
Skriv: vnc
Delete den markering den finder (tjek lige der står vnc)
Find næste (du kan benytte f3 tasten)
Delete
F3
Delete
F3
Sådan bliver du ved til der ikke er flere ting at slette. Programmet fortæller dig når der ikke er flere.

Når der ikke er flere ting at slette skal du lukke Regedit. Klik på X

Genstart for en sikkerheds skyld.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:20 #28
Du kunne jo også i første omgang bare køre en rep. af systemet

Start - Kør - skriv: sft /scannow
Windows cd skal ligge i mens du gør det, så retter den evt. fejl i system, og den tilføj/fjern hører jo med til systemet, så det skulle virker med denne lille ting.
Avatar billede andersenph Nybegynder
08. oktober 2003 - 08:13 #29
Annette er selve "The Man" ;0)
Her har vi startet WWIII og så kan man klare ærterne med en lille ting som scannow.
---karen30>> hvis scannow virker må du undskylde at vi har lokket dig på vildspor...
Hvis det ikke virker, er det jo kun hvis det er en OEM version af xp, at man skal være opmærksom på undo.guimode filen. Hvis det er OEM, så slet filen.
Hvis du har en fuld version af xp følger du bare de 7 første trin...
Og nej jeg ved ikke hvad der blev af nr. 6, men vi har vedtaget at det er der man holder kaffepause ;0)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. oktober 2003 - 11:24 #30
Vi er spændt på at høre om det er lykkedes for jer. *S*
Avatar billede karen30 Nybegynder
14. oktober 2003 - 23:52 #31
hej allesammen - jeg skal nok fortælle hvad der videre skette. Men problemet er jo ikk hos mig men derimod min veninde - og jeg har ikk haft tid til at tage hjem til hende - så alt hvad vi har gjort er sket over tlf....og det er ikk lige til for min veninde der intet ved om comp. Så indtil videre lever hun bare med at funktionen ikke virker - for oven i hatten havde den forretning der solgte hende pc ikke givet hende skiven med på styresystem - rigtig utjekket - så det er der den ligger lige nu. Jeg lukker spørgsmålet - og vender tilbage når det igen er aktuelt. Tak til alle for kommentarerne...
Avatar billede karen30 Nybegynder
14. oktober 2003 - 23:58 #32
lukker spørgsmål