Avatar billede jawser Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hjælp til printserver

Hej Eksperter
Jeg har en TDC bredbåndsforbindelse der deles af en stationær pc og en Toshiba bærbar computer. Til dette anvender jeg en router fra Linksys WRT54G og en Notebook adapter WPC54G. På dette lille netværk vil jeg gerne have en ink jet printer Stylus C70 til at kunne fungerer i det jeg har en printserver mrk NetQUE fra Emulex som jeg har tilsluttet via parallel portene. jeg har genetableret printserverens fabriksindstillinger og connectet den via 1 af routeres 4 porte. Nu er jeg i tvivl om hvordan jeg skal håndtere det med ip adresserne. På Emulex hjemmeside er beskrevet at jeg skal oprette en speciel tcp ip her skal jeg angive en ipadresse men hvilken. Jeg mente egentlig at routeren forsynede printserveren med de adresser den skulle bruge. Da jeg ikke har meget begreb om håndtering af IP adresser på det helst ikke blive alt for teknisk
Avatar billede kenp Novice
08. oktober 2003 - 19:44 #1
grunden til at de siger du skal sætte en fast ip, er at så vil den aldrig ændre sig når du har indstalleret det på computeren, prøv at forstille dig at du skal ændre printeropsætningen 1 gang om dagen på alle dine computere! så derfor er det bedst med fast ip på printserver.
Avatar billede jawser Nybegynder
08. oktober 2003 - 21:25 #2
Hvordan gør jeg det, jeg er helt på bar bund
Avatar billede kenp Novice
08. oktober 2003 - 21:27 #3
nu kender jeg ikke din printserver!, men siden du har kunnet nulstille dem, så har du sikkert fået et program med til den så du kan sætte den op.
Avatar billede kenp Novice
08. oktober 2003 - 21:30 #4
Men der findes opsætningsmanual programmer og det hele til den her.
http://www.emulex.com/ts/legacy/ps/index.html
Avatar billede jawser Nybegynder
08. oktober 2003 - 21:47 #5
Den ipadresse som  jeg skal bruge hvor får jeg den ? er det fra TDC. Jeg har set lidt på emulex com, men ikke ikke rigtig fundet noget jeg kan bruge. Jeg har brug for mere hjælp
Avatar billede kenp Novice
08. oktober 2003 - 21:49 #6
nej det er ikke fra TDC det er eks. 192.168.0.10 som eksempel du skal sætte ind i din printserver!
Avatar billede kenp Novice
08. oktober 2003 - 21:50 #7
dér hvor jeg linker til er ellers et program så du kan sætte din printserver op!
Avatar billede jawser Nybegynder
08. oktober 2003 - 22:25 #8
Jeg vil lige se på dem igen. Kan du sige præcis hvad det er for et program du har i tankerne. jeg har prøvet med arp fra dos. Jeg har også forsøgt med net manager, men vil lige prøve igen.Jeg er også lidt i tvivl omkring driverinstallationen til min epson printer da den er lidt speciel. Jeg vil prøve om jeg kan få den adresse lagt ind i morgen
Avatar billede haslunda Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:34 #9
Der findes dette lille program fra HP og det er ganske udmærket til at finde printere på netværket.

Jeg ved godt at det ikke er beregnet til en Epson printer, men det plejer at kunne finde mange forskellige fab.

http://www.hp.dk/jetdirect/prod_detail.php3-prodnum=99999.htm
Avatar billede kenp Novice
09. oktober 2003 - 21:16 #10
Avatar billede kenp Novice
09. oktober 2003 - 21:16 #11
Avatar billede jawser Nybegynder
10. oktober 2003 - 19:25 #12
Hej Kenp
Tak for din hjælp jeg har fået printserveren til at funge
Avatar billede jawser Nybegynder
10. oktober 2003 - 19:27 #13
Hvordan får du dine point og hvordan får jeg lukket spørsmålet?????
Avatar billede kenp Novice
10. oktober 2003 - 19:34 #14
ved at jeg ligger et svar.