Avatar billede d4s Novice
10. oktober 2003 - 16:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

afspilning af DVD film

Jeg har problemer med at afspille DVD film på mit JLMS XJ-HD 166S DVD drev. Powerplay fortæller glad at afspilningen blev afbrudt og jeg kan vælge at genstarte eller fortsætte derfra hvor den blev afbrudt. Problemet er at maskinen går kold hver gang. WMP kan heller ikke afspille DVD film, men går kold.

Jeg har opdateret drevets firmware. Det hjalp ikke.
Jeg har opdateret grafikkortet (GForce FX 5200). Det hjalp ikke.
Jeg har installeret intervideo og winDVD. De går også kolde og svarer ikke.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede d4s Novice
10. oktober 2003 - 16:44 #1
Er det nødvendigt at installere DIVX codec og AC3 lyd, for at kunne afspille DVD film?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. oktober 2003 - 16:54 #2
så vidt jeg er det ikke nødvendigt med divx m.m..
men hvor hurtig er den maskine..?

Why the screen would freeze during movie playback?
A7 During movie playback, if you system is fast enough, and have enough resource, the operation should be smooth. However, if there is a bad disc (badly recorded, dirty spots or severely scratched), the player can NOT get enough data quick enough to support playback. When playing VCD, this will only display mosaic on screen, but in DVD mode, the screen will freeze.

hvilket styeresystem..?
Og kører det drev dma..??
her er en FAQ
http://www.jlms.com.tw/faqs.htm#dvd-rom
og her noget firmware  http://www.digitri.tk/
der er en ny..ds19..???

Hvis du har mange ting kørende i bagrunden så prøv at tage dem af/væk.
Avatar billede d4s Novice
10. oktober 2003 - 20:32 #3
Maskinen er hurtig nok. Jeg har afspillet DVD film på meget langsommere maskiner. Den er nyformateret med windows XP og har ikke andet kørende i baggrunden end MSN, et antivirus program.og nvidias kontrolprogram. DMA er slået til.

Jeg har prøvet 3 forskellige DVD film. Alle fryser maskinen. Jeg har allerede opdateret firmware fra den side du linker til. FAQ'en er interessant, men har desværre ikke løst problemet.

What is the purpose of DVD?
...Using MPEG-2 and Dolby AC-3 encoding method...

Betyder det at jeg skal installere AC3 codec?

Jeg håber at få flere bud på en løsning. Ellers ser jeg ingen anden udvej end at formatere maskinen og starte forfra igen og hvem hader ikke den løsning? ;O)
Avatar billede halifax Nybegynder
10. oktober 2003 - 23:30 #4
Har du tænkt på om det kan skyldes drevet - laseren eller hvad ved jeg - efter alt hvad du har prøvet, samt at det gælder for flere film og med flere afspillere?

Har du mulighed for at afprøve drevet i en anden pc. Er det stadig under garanti-/reklamationsperioden kan der måske værenoget at hente den vej rundt, såfremt det fejler.

Der er vel ikke fejl ved IDE kabel eller stik som årsag til misseren.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2003 - 07:48 #5
Betyder det at jeg skal installere AC3 codec? <-- Nej, du skal bare have et MPEG2 codec installeret, eller en player der kan afspile MPEG2 (SVCD og DVD)

Har du prøvet WinDVD:
http://download.com.com/3000-2194-10228093.html?tag=lst-0-1
Avatar billede d4s Novice
11. oktober 2003 - 09:07 #6
***Det skrev jeg i første indlæg :O)***
Jeg har installeret intervideo og winDVD. De går også kolde og svarer ikke.

Jeg accepterer Halifax' svar, for det lyder sandsynligt at DVD drevet er i uorden.