Avatar billede pro Nybegynder
12. oktober 2003 - 15:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med overgang

Hej!

Jeg skriver for min bror der har et problem med sin spand.

Der er helt vildt meget overgang på kabinettet! Han har målt det til 110V på ydersiden.

Hvad kan problemet være? Han havde en idé om at det evt kunne være fugt da han lige har renset tæpper... men det lyder usansynligt syntes jeg!
Avatar billede nmh Nybegynder
12. oktober 2003 - 15:43 #1
Prøv at bede ham om at vende stikket til stikkontakten halv omgang.
hjælper det?
Avatar billede pro Nybegynder
12. oktober 2003 - 15:54 #2
Ja jeg har hørt at man kan prøve det... det lyder lidt langt ude :-)

Desuden har han lige fundet ud af at det ikke kan være det, da han har prøvet at sætte spanden til en anden gruppe fra relæet, og der siger den 55V på ydersiden.

Så det må næsten være ude i relæet der er noget galt! En eller to modstande der ikke virker! Så det bliver sq nok dyrt med en elektrikker...
Avatar billede nmh Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:07 #3
Det er nu ikke så langt ude at vende stikket. Det er et spørgsmål, om hvilken af tilledningerne der er fase, og hvilken der er 0.
55V med en anden gruppe. Men det tyder på, det ikke er en overgang i computeren, men mere den måde den interne strømforsyning er forbundet til computerens stel. Prøv nu at vende stikket.
Han kan ogås prøve at sætte den til en stikkontakt med jord, hvis han har en sådan. Det kræver selvfølgelig at han bruger et kabel, hvor jordledningen er med.
Det er ikke noget der har med hans elinstallation at gøre. Så det er ikke noget en elektrikker skal se på.

Virker computeren ellers helt som den skal?
Avatar billede pro Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:16 #4
Han har lige fået en af sine venner over der er elektrikker. Han siger at det er hele installationen der er fucket op...

Jeg ved ikke lige hvad det er der er galt, men kunne man forestille sig at det kunne være jordledningen ud af huset der er "kaput" ??
Avatar billede nmh Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:19 #5
Bruger han da den jordledning?
For hvis det er tilfældet, og jordledningen ikke er i orden, kan det forklare problemet?
Virker computeren ellers som den skal?
Avatar billede pro Nybegynder
13. oktober 2003 - 17:10 #6
Ja den virkede som den skulle...

Nu skulle de have fået styr på problemet!! Men takker for forslagene...
Avatar billede nmh Nybegynder
13. oktober 2003 - 17:14 #7
Det kunne da være rart at få at vide, hvordan problemet faktisk blev løst.
Avatar billede pro Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:40 #8
Sorry... men jeg ved faktisk ikke præcist hvordan de løste det!

Det var i hvert fald noget i relæet der var fucked up !!