Avatar billede escaton Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:23 Der er 6 kommentarer

En simple chat

Jeg skal bruge en simple chat... måske i javascript eller sådan noget...
Avatar billede cautoo Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:29 #1
eeh.... javascript.... kan man ikke lave chat med, så bliver det ihvert fald ikke mere avanceret end at du kun kan skrive med dig selv.

Men det er dog muligt at lave det sådan, at på samme computer kommer X vinduer frem, så kan man selv lege de andre brugere... og på den måde skrive til sig selv :), men til andre, kan ikke lade sig gøre kun ved hjælp af JavaScript... så skal du finde ud af om dit webhotel tilbyder ASP, CGI/Perl eller PHP som er de mest brugte serversprog
Avatar billede escaton Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:34 #2
jeg fatter intet af de programmeringssprog... :(
Avatar billede mm12010 Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:41 #3
Avatar billede cautoo Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:56 #4
hehe... ellers en god idé fra olebole, bare syndt han ikke fik lavet koden rigtig i første forsøg... de burde lave en succesfuldt-hjælp-til-problemer ting hvor man kunne ligge sine successfulde svar ind, så brugere letter kan finde svar på tidligere problemer... tror aldrig folk begynder at bruge søgefunktionen ordentlig i spg. delen alligevel
Avatar billede olebole Juniormester
13. oktober 2003 - 23:10 #5
<ole>

Jeg er ved at bygge en lidt større chat til et site. I den forbindelse kommer der en (alt for længe lovet) helt ny version.
I samme hug laver jeg et lille forum til eder og alle, så man kan udveksle problemer, idéer og tanker.
Chatten vil stadig være et 'skellet', men blinkfri og lydløs - og bedre i det hele taget.
Medio/ultimo november skulle det ske (jaja, olebole ... det er zq snart som at vente på Frede og Mary. Det tog også tre år ... *LoooL*).

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
14. oktober 2003 - 03:05 #6
Men en fungerende version kan dog hentes fra:

http://www.tjenester.dk/x-codes.dk/eksperten/chat/