Avatar billede tlunde Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:52 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Temp. på min PC.

Hej,
Jeg har en ide om at min PC er for varm, og at den derfor en gang i mellem går kold.

Lige nu, hvor den bare er i windows, ligger den på ca. 48-50 grader, og problemet kommer så når jeg kører spil. Så går den kold efter 5-15 min tid, og så skal jeg genstarte...

Hvad er grunden til at den går kold??
Er det grafikkortet eller cpu'en eller hvad??

For resten, så er min CPU en 2400+ med en Silent Twin køler...

Håber at I kan hjælpe mig, for det plager mig sgu rimelig meget efterhånden, at jeg ikke kan finde ud af hvad jeg skal gøre...

\Lunde
Avatar billede deetox Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:55 #1
hvad fornogle programmer bruger du inden den crasher???
Avatar billede egidiussen Nybegynder
15. oktober 2003 - 15:19 #2
Hejsa
Hvis den går kold når du spiller, så kunne de godt tyde på, at det er dit grafikkort som bliver for varmt.
Du kunne evt. sænke den generelle temperatur i kabinettet ved at montere en kabinetblæser eller to (evt. en 12 eller 19 db Papst).

Skipper
Avatar billede egidiussen Nybegynder
15. oktober 2003 - 15:19 #3
hov - det var egentligt et slags svar :)
Avatar billede dr.coma Nybegynder
15. oktober 2003 - 15:20 #4
dit problem kan både være dit grafikkort eller din processor.
den temp som den ligger på når du køre windows er helt fin.
hvad er det for et grafikkort du har?
har du prøvet at tage din side af maskinen, crasher den så stadigvæk?
Avatar billede tlunde Nybegynder
15. oktober 2003 - 16:26 #5
Jeg har et GF4 TI4200 grafikkort. Jeg har aldrig haft problemer med det før. Det startede her for 3 uger siden ca. Kortet er 1 år gammelt...

Jeg har også prøvet at tage siden af, men det hjælper ikke rigtigt. CPU temp forbliver ca. det samme, og den crasher stadig under spil...
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
15. oktober 2003 - 22:25 #6
Jeg vil mene din temp. generelt er for høj. Den skulle helst ligge på cirka 40 grader. 48-50 grader er for meget ( vil jeg mene ). Jeg kender en med en 1800+ som har udskiftet køler 3 gange og også købt kabinet-blæsere uden det hjalp. Endelig fik han en silent viking på sin amd og den hjalp. Nu kører han uden problemer. og uden kabinet-blæsere ( som godt kan larme en del )
Avatar billede tlunde Nybegynder
15. oktober 2003 - 22:50 #7
okay...hvad er det for en silent viking han kører med??
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:18 #8
Det kan jeg ikke lige huske, men i løbet af et par dage kan jeg finde ud af det. Du må også lige huske på at han kører en 1800+, og jeg ved ikke om du skal have en anden blæser eller om den han har også kan klare op til 2400+.
Jeg ved ikke helt hvor lang tid der går, men jeg skal forsøge hurtigst muligt at melde tilbage.
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
20. oktober 2003 - 20:06 #9
Nu har jeg fundet køleren. Jeg tog fejl. Det var ikke en silent viking, men en Silent Volcano 9+
Den skulle fungere rigtig godt.
I mellemtiden kan jeg se der er kommet en Thermal Take Technology Volcano 11 Xaser Edition som kan tage op til 3400+. den kan fås fra 179. til 225.
edbpriser.dk giver den 4 af 5 stjerner, så den skulle være rigtig god.
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
20. oktober 2003 - 20:07 #10
ups, jeg havde kikket uden moms... 216-270 kr.
Avatar billede tlunde Nybegynder
09. november 2003 - 00:15 #11
delvist korrekt svar...
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester