Avatar billede flyhigh Nybegynder
04. januar 2001 - 09:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

baggrunds billede skal sættes til at være et bestemt sted!

hej

er der nogle der ved hvordan man sætter <BODY BGPROPERTIES=FIXED BACKGROUND=bgbillede.gif> til at være et bestemt sted på siden ?

hvad heder placerings koden for det?

-ingen url tak.

regardz:
maxweb.dk
Avatar billede milo Nybegynder
04. januar 2001 - 09:20 #1
hvis det også skal virke i netscape tror jeg ikke det kan lade sig gøre at placere det et bestemt sted...der skal nemlig bruges css...

2 sek..ser lige om jeg kan finde css koden til det...
Avatar billede jwolf Nybegynder
04. januar 2001 - 09:32 #2
lav en .css fil der ser sådan her ud:

BODY
{
BACKGROUND: black url(\"baggrund.jpg\");
BACKGROUND-REPEAT: no-repeat;
BACKGROUND-POSITION: 25px 25px;
}

bagefter skriver du følgende i din <head>

<head>
<link rel=\"stylesheet\" href=\"f:\\homepage\\style.css\" type\"text/css\">
<head>
Avatar billede jwolf Nybegynder
04. januar 2001 - 09:33 #3
der hvor der står 25px 25px er hvor mange pixles billedet skal flyttes fra øverste venstre hjørne. du kan prøve at ændre på tallene, så det kommer til at passe til din side
Avatar billede milo Nybegynder
04. januar 2001 - 13:08 #4
meen det virker ikke i netscape :/
Avatar billede flyhigh Nybegynder
04. januar 2001 - 14:05 #5
hvad gør repeat (og er det at lave no om til yes hvis man ønsker repeat) ??

regadz:
maxweb.dk

ps:
tak for de hurtige svar 8-)
Avatar billede engrob Nybegynder
04. januar 2001 - 14:08 #6
Ja, og hvis du vil have det til at stå helt i midten skriver du bare
BODY
{
BACKGROUND: black url(\"baggrund.jpg\");
BACKGROUND-REPEAT: no-repeat;
BACKGROUND-POSITION: center center;
}

Men jeg vil fraråde dig at bruge det pga det med NS4, og det er ikke alle der bruger NS6.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
04. januar 2001 - 16:07 #7
- hvad gjorde repeat? gør hvad laver den reloader den baggrunden når billedet er loadet ind eller?

8-))) tak for det gode råd jeg får fra jeg...
Avatar billede engrob Nybegynder
04. januar 2001 - 16:12 #8
Hvis du skriver no-repeat, så bliver baggrunden ikke tilet, men hvis du slet ikke skriver background-repeat: så bliver baggrunden gentaget.

Du kan også skrive y-repeat og x-repeat...
Avatar billede flyhigh Nybegynder
04. januar 2001 - 16:19 #9
hvad er tilet ? (sorry men jeg vil rigtig gerne forstå det) :-)
Avatar billede engrob Nybegynder
04. januar 2001 - 16:35 #10
Det samme som at baggrunden bliver gentaget.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
04. januar 2001 - 19:22 #11
Jeg ville bare lige sige tak til engrob for de udvidelses muligheder han har tiljøjet.

og tak til milo for påmindelserne!

</over and out!>
regardz:
maxweb.dk
Avatar billede flyhigh Nybegynder
08. januar 2001 - 12:18 #12
ps:
hey hvordan var det lige vis man så skal have billedet til at være \"fixed\" der hvor det ligger i bagved teksten... (så man kan scrole tekst hen over bgbilledet!)

tak på forhånd:
maxweb.dk
Avatar billede engrob Nybegynder
10. januar 2001 - 18:10 #13
Til det kan du bare skrive background-attachment:fixed; og ellers kan du skrive background-attachment:scroll;

Avatar billede flyhigh Nybegynder
12. januar 2001 - 23:14 #14
ok takker engrob...