Avatar billede clausm Nybegynder
17. oktober 2003 - 11:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

system hive er for stor

Hej Alle

Jeg har et problem på en windows 2000 server.

Min system hive er gået i udu efter at have passeret 10 mb. (den er nu på 10,5 mb), hvilket betyder at jeg ikke længere kan boote serveren.

Følgende ting er allerede forsøgt:

1: Renaming af system.alt - virker ikke da denne jo også er på 10,5 mb.

2: Repair via recovery console - virker ikke

3: resetting af system hive er ikke en option - det er en produktionsserver med et ton af applikationer og databaser kørende.

Jeg har kort sagt prøvet det der findes om problemet på microsofts supportsider/technet

Mit spørgsmål er nu: Er der nogen der kender et værktøj (kommercielt, 3-parts, etc) til at editere en eksisterende system hive, således at jeg kan fjerne 0.6 mb og få serveren i luften igen?

mvh
Claus
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
17. oktober 2003 - 11:46 #1
det er lidt underligt, når du har prøvet de 3 meste anbefalt løsninger til
system hive.

vi havde en ligende problem men den løst vi med den:

Boot the system to the RC and then use the CD command to change to the %systemroot%\System32\Config folder.
Rename the existing SYSTEM file to SYSTEM.OLD.
Use the command COPY SYSTEM.OLD SYSTEM to create a new, unfragmented copy of the SYSTEM hive.
Exit the RC to restart the system.
.
men du har prøvet det.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2003 - 09:18 #2
Windows 2000 har 16 MB hukommelse til rådighed under boot processen.
De bliver brugt til:
-System hive.
-Page Frame Number (PFN) database.
-Windows NT Loader (NTLDR).
-Kernel.
-Hardware abstraction layer (HAL).
-Boot drivers.

Ta' et kik på denne artikkel:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=265509

Method 1:
Den har rigtigmmk allerede forslået.

Method 2:
Her skal du boote på en diskette, med en Ntldr file fra et system med den seneste Service Pack.

:-)
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2003 - 21:45 #3
Avatar billede clausm Nybegynder
05. november 2003 - 08:47 #4
Ok..grundet tidspres blev vi nødt til at reinstallere.
TPO - da du kom med nogle gode leads er pointene dine hvis du gider lægge et svar :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2003 - 09:27 #5
Mange tak.
Kan du huske hvilken Service Pack der var på maskinen?

:-)
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2003 - 09:27 #6
:-)
Avatar billede clausm Nybegynder
05. november 2003 - 09:29 #7
den køret SP4
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2003 - 09:39 #8
OK, så ville "Method 2" ikke havde virket.
:-)