Avatar billede riishoj Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:13 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Periodisk fejl i scripts

Jeg har nogle scripts liggen på en Win2k3 server som connecter til en accessdb vil DSN, altså ikke DSN-less. Problemet er, at somme tider virker de, somme tider ikke. Min udbyder Enavn.dk påstår, at der er fejl i mine scripts, men jeg har aldrig hørt om periodiske fejl i aspscripts.
Har nogle af eksperterne hørt om noget sådan, eller har min udbyder et problem med deres server?
Avatar billede riishoj Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:16 #1
Der var lige nogle meningsforstyrrende slåfejl i indlæget, så jeg prøver  igen.

Jeg har nogle scripts liggende på en Win2k3 server som connecter til en accessdb via DSN, altså ikke DSN-less. Problemet er, at somme tider virker de, somme tider ikke. Min udbyder Enavn.dk påstår, at der er fejl i mine scripts, men jeg har aldrig hørt om periodiske fejl i aspscripts.
Har nogle af eksperterne hørt om noget sådan, eller har min udbyder et problem med deres server?
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:22 #2
lyder til at du har et problem i din kode. Hvis du ikke husker at lukke connections og recordset efter dig ka du efterlade en masse løse ender. Det er ikke altid serveren kan håndtere dem og må derfor vente på de timer ud. Da access kan klare ca 5 brugere connected på samme tid får du fejl. Gennemgå din kode og overvej om du rydder pænt og ordentligt op efter dig.
Avatar billede riishoj Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:33 #3
Alle mine scripts slutter med

Conn close

Er det ikke nok, eller skal jeg også skrive

Set Conn = Nothing
Avatar billede d4s Novice
18. oktober 2003 - 07:08 #4
lukker du også dine recordset?
(rs.close)
set rs=nothing

Du skal også sætte dine conn til nothing for at frigøre serverens ressourcer. Der er ingen grund til at serveren skal bruge hukommelse på at huske en forbindelse, som du ikke bruger og ikke skal bruge senere.

Kig evt. på closedb() funktionen her:
http://www.shiningstar.net/articles/articles/database/datafunctions.asp?ID=ROLLA

Hilsen
D4
Avatar billede riishoj Nybegynder
18. oktober 2003 - 09:32 #5
Vil det sige at jeg skal have hele smøren med, altså

rs. close
set rs=nothing
conn.close
set conn=nothing
Avatar billede riishoj Nybegynder
18. oktober 2003 - 09:34 #6
Jeg har faktisk fundet ud af, at jeg ikke får lukket db'en i et af scriptene, så det er sikkert det, der giver den periodiske fejl.
Avatar billede riishoj Nybegynder
18. oktober 2003 - 10:27 #7
Er det den rigtige rækkefølge?

rs. close
set rs=nothing
conn.close
set conn=nothing
Avatar billede d4s Novice
19. oktober 2003 - 01:45 #8
jeps. men brug det script jeg gav dig link til, for så får du ikke fejl, hvis du prøver at lukke en connection, der ikke er åbnet ;)

Desuden er det en god ide at lukke et RS så snart du ikke bruger det. Du skal ikke lukke det sidst i koden. Det er spild af ressourcer.
Avatar billede riishoj Nybegynder
19. oktober 2003 - 09:20 #9
Ok, jeg tror, at jeg har styr på det nu. Tak for hjælpen. Kan I ikke begge sende et svar, så I kan få point :)
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
19. oktober 2003 - 16:47 #10
:)
Avatar billede riishoj Nybegynder
19. oktober 2003 - 18:27 #11
Kom nu d4, jeg mangler et svar fra dig. I retfærdighedens navn skal I vel dele pointene.
Avatar billede d4s Novice
20. oktober 2003 - 09:58 #12
ok :)
Jeg er ellers blot glad for at kunne hjælpe