Avatar billede nellersteph Nybegynder
20. oktober 2003 - 14:12 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

vbclrf i html nyhedsbrev !

Hej alle

HJÆÆLP

Jeg har denne streng i mit html brev:

" & Request.form("introtxt") & " når man indskriver teksten i formularen, skal det være muligt at bruge enter til at lave linieskift (vbcrlf), Hvor skal jeg sætte koden ind ??? Har efterhånden prøvet en del, og kan ikke få det til at virke !

Niels
Avatar billede ocp Nybegynder
20. oktober 2003 - 14:17 #1
Du er ikke særlig specifik, men jeg vover det andet øje og foreslår:

replace(Request.form("introtxt"),vbcrlf,"<BR>")
Avatar billede nellersteph Nybegynder
20. oktober 2003 - 14:25 #2
Jamen det var jo det der virkede..... har prøvet med alle muliget asp koder tusinde tak for hjælpen....

Har du også styr på hvordan man får dags dato med ?

har flg opdatering: opdatering("dato") = date

og så burde man jo kunne få den med ved at skrive <%=query("dato")%> men det virker ikke !

nogen forslag
Avatar billede d4s Novice
20. oktober 2003 - 14:33 #3
jeg vover også et øje:
<%=opdatering("dato") %>
Avatar billede nellersteph Nybegynder
20. oktober 2003 - 14:49 #4
Hj d4

Det virkede ikke !
Avatar billede netro Nybegynder
20. oktober 2003 - 14:55 #5
Hvorfor bruger du ikke bare Date, som du opdaterer recordsættet med?
Avatar billede nellersteph Nybegynder
20. oktober 2003 - 14:57 #6
hej netro

har prøvet... virker ikke... html mail er totalt nyt for mig... det er ikke som alm. html kodning
Avatar billede netro Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:04 #7
Okay - kan du forklare nærmere, hvad problemet er?
Avatar billede nellersteph Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:19 #8
Jeg skal have den til at udskrive dags dato og når jeg laver en opdatering("dato") = date så ar jeg jo datoen med !!! Kan ikke finde ud af hvordan jeg får den udskrevet
Avatar billede netro Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:23 #9
Du vil udskrive datoen - men ikke have datoen med?
Avatar billede nellersteph Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:34 #10
jo jo... opdatering("dato") = date er lig med dags dato, det er jo ikke noget man udfylder nogen steder ! man kan sige at det bliver sendt skjult med til tabellen i databasen...

Jeg vi så efterfølgende have datoen udskrevet prøver at gøre det med :

" & request.form("dato") & " som jeg gør med alle andre poster i tabellen.... Dato vises bare ikke ! Dét er problemet !

Niels
Avatar billede nellersteph Nybegynder
21. oktober 2003 - 07:58 #11
Har fundet ud af det... pinligt er jo allerede inde i asp skal derfor ikke lave <% %> den udskriver dags dato ved hjælp af " & date & " !

Men tak for hjælpen alligevel !

Niels
Avatar billede nellersteph Nybegynder
19. december 2003 - 14:44 #12
.
Avatar billede ocp Nybegynder
19. december 2003 - 21:06 #13
Hov du - sådan leger vi ikke!!!
Avatar billede netro Nybegynder
19. december 2003 - 21:19 #14
Næ, du svarede på spørgsmålet, så du bør have dine points. Men man kan så undre sig over, at du ikke har lagt et svar to måneder efter, at han sagde, det virkede.
Avatar billede nellersteph Nybegynder
20. december 2003 - 10:31 #15
OCP, jamen det må du da undskylde opretter lige sp. en gang til , så kan du få dine 30 point.
Avatar billede nellersteph Nybegynder
20. december 2003 - 10:33 #16
OCP sp. nr. /442055
Avatar billede ocp Nybegynder
20. december 2003 - 13:27 #17
Jeg undskylder - det går en gang imellem lidt hurtigt med at svare - og så glemte jeg åbenbart at lave et sprg.