20. oktober 2003 - 15:07Der er
73 kommentarer og 2 løsninger
Aprilia rally startproblemer
Jeg har oprettet dette sprøgsmål en allerede, og jeg troede at det var studsen der var revnet, det var det også men jeg har købt ny, og det virker stadig ikke, hvad skal jeg gøre, den vil kun starte hvis jeg sprøjter benzin ind ved topstykket, og det gider jeg ikke i længden, hvad skal jeg gøre, hjælp!!!
Sidder der noget snavs i din tank stopper den hurtigt til! Tyder jo på den ikke får nok krudt til at startet op med, men når den så er igang kan den selv suge benz til sig! Jeg ville som dig enten prøve at skiftet den dyse ud eller tømme tanken og rense den ordenligt sammen med karburatoren
Problemet er tidt disse delorato kaburator. De er ikke det bedste gud har skabt :-) Snakker ikke selv af erfaring, men mange af mine venner har haft samme problem som dig, og det har altid været den der skabte problemet
Prøv lige for min skyld så at tage den karburator af og tjek den. Pust den godt gennem med en luft evt, og vær sikker på din dyse ikke er stoppet i dysekanalen
prøv at spørg på http://forum.mopedgallery.dk - nok det største scooterforum i dk. lidt langsom server, men det kan gå til nød.. har selv fået løst uløselige problemer med min jog derinde..
Ved montering af større karburator er det meget vigtigt at denne indstilles korrekt for størst mulig effekt.
Monter benzinslange på studsen med det største hul, sidder som regel forrest på karburator. Monter vacum slange på studsen med det mellemste hul, som regel bagerst på karburator og markeret med sort hætte. Olie slange skal monteres på den mindste studs markeret med hvid hætte.
Nogle karburator er monteret med vandtilslutning skal disse ikke bruges kan man se helt bort fra dem.
Kontroller at gas spjæld kan åbne og lukke helt, ellers skal kabel tilpasses.
Ved karburator med el choker kan denne som regel bruges fra den gamle, er dette ikke tilfældet kan en ny købes som løsdel.
Ved scootere med vacumhane kan det være en fordel at hjælpe karburator med at fylde svømmerhus med benzin, dette gøres ved at suge i vacum slange.
Karburatoren er fra fabrik dyset til std. luftfilter, skal der køres med Power filter skal man regne med en dyse ca. 10 nr. større.
Når det hele er monteret kan man efter en længere køre tur se på tændrør om blandingen er ok, bliver røret sort er det for fed blanding og mindre dyse skal monteres, bliver røret gråt er det for mager blanding og større dyse skal monteres, den korrekte farve er lysebrun.
Til sidst finjusteres karburator ved nål i gas spjæld og på luftskrue, nålen kan justeres i forskellige hak, øverste hak, for mager blanding, nederste hak, for federe blanding.
Luftskruens grund indstilling er helt i bund og 1,5 omgang ud, længere ind for mindre luft og længere ud for mere luft.
Til slut justeres tomgang til ca. 1500 rpm .
Det er meget vigtigt at karburator dyses korrekt da der ellers kan opstå motor skade.
så er jeg her igen!!(undskyld vente tiden!!) jeg har tjekket: gasspjæld det virker, jeg har renset kaburatoren, du skriver at hvis tændrøret er sort, får den for meget, det er det, men du skriver også at det kan være at den får for lidt!! gør det noget at jeg ikke har choker monteret?
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.