Avatar billede 1711lars Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:07 Der er 73 kommentarer og
2 løsninger

Aprilia rally startproblemer

Jeg har oprettet dette sprøgsmål en allerede, og jeg troede at det var studsen der var revnet, det var det også men jeg har købt ny, og det virker stadig ikke, hvad skal jeg gøre, den vil kun starte hvis jeg sprøjter benzin ind ved topstykket, og det gider jeg ikke i længden, hvad skal jeg gøre, hjælp!!!
Avatar billede htmlkongen Novice
20. oktober 2003 - 15:10 #1
http://www.scooter-planet.dk/Tunsaet.htm Måske kan du få hjælp herinde i deres forums? Har du spurgt din lokale forhandler havd det er? Ved han det ikke?
Avatar billede htmlkongen Novice
20. oktober 2003 - 15:11 #2
Avatar billede esurk Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:12 #3
har du sat ny kaburator, cylinder eller topstykke på eller er det originalt?
Avatar billede 1711lars Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:21 #4
esurk> jeg har et 48 mm, 72cm cylinder, 21 delorato kaburator + 21 mm studs
Avatar billede esurk Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:25 #5
har du prøvet at skifte den der ehm.... ,kan sq ik huske det rigtige navn på den, tændrør på den?
Avatar billede esurk Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:27 #6
du har tjekket at studsen ikke er revnet igen right? dumt spørgsmål meeeen....
Avatar billede 1711lars Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:28 #7
ja jeg har både bosh og ngk, både med gnist 9 og 6
Avatar billede ird Praktikant
20. oktober 2003 - 15:28 #8
Prøv de andre råd jeg gav dig i den anden tråd!

Tror stadig din karburator er stoppet! Skift evt tændrøret. Din dyse kan også være for lille til resten af skidtet
Avatar billede 1711lars Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:28 #9
htmlkongen> jeg har prøvet dette forum, de kan ikke hjælpe
Avatar billede esurk Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:29 #10
jeg holder mest på at det er kaburatoren det er gal med!!
Avatar billede 1711lars Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:29 #11
ird> jeg har lige købt ny kaburator for 3 dage siden, så det kan ikke være det.
Avatar billede ird Praktikant
20. oktober 2003 - 15:30 #12
Vil sige at en 90# dyse er det du skal bruge i dit tilfælde
Avatar billede esurk Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:30 #13
hmm.... hvor gammelt er dit cylinder?
Avatar billede 1711lars Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:30 #14
ird> jeg har en 90# skulle det ikke være godt nok?
Avatar billede esurk Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:31 #15
studsen er ik revnet vel? den har du vel tjekket som det første?
Avatar billede ird Praktikant
20. oktober 2003 - 15:31 #16
Jo, det kan godt være den :-)

Sidder der noget snavs i din tank stopper den hurtigt til! Tyder jo på den ikke får nok krudt til at startet op med, men når den så er igang kan den selv suge benz til sig! Jeg ville som dig enten prøve at skiftet den dyse ud eller tømme tanken og rense den ordenligt sammen med karburatoren
Avatar billede 1711lars Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:32 #17
mit cylinder er under et år gammelt!!
Avatar billede ird Praktikant
20. oktober 2003 - 15:32 #18
Jo så er dysen ikke problemel med mindre den er stoppet i dysekanalen
Avatar billede esurk Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:33 #19
prøv at rense den også skrive herinde igen når du er færdig med det!
Avatar billede 1711lars Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:33 #20
mit studs er ikke revnet, den er også lige købt
Avatar billede esurk Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:33 #21
kan jo være at ird har ret
Avatar billede 1711lars Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:34 #22
jeg har haft tanken tømt for at rense benzin filteret, det er heller ikke det
Avatar billede esurk Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:34 #23
hvornår kørte du sidst på din scooter?
Avatar billede ird Praktikant
20. oktober 2003 - 15:34 #24
Problemet er tidt disse delorato kaburator. De er ikke det bedste gud har skabt :-) Snakker ikke selv af erfaring, men mange af mine venner har haft samme problem som dig, og det har altid været den der skabte problemet
Avatar billede esurk Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:35 #25
og hvordan fik du den igang der?
Avatar billede 1711lars Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:35 #26
i går aftes kørte jeg ud på efterskolen, nu vil den ikke starte
Avatar billede esurk Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:35 #27
startede den fint igår? med kick-starteren eller el-starteren?
Avatar billede ird Praktikant
20. oktober 2003 - 15:35 #28
Prøv lige for min skyld så at tage den karburator af og tjek den. Pust den godt gennem med en luft evt, og vær sikker på din dyse ikke er stoppet i dysekanalen
Avatar billede 1711lars Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:36 #29
hvilken kaburator skal jeg så købe?
Avatar billede Xelot Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:36 #30
prøv at spørg på http://forum.mopedgallery.dk - nok det største scooterforum i dk. lidt langsom server, men det kan gå til nød.. har selv fået løst uløselige problemer med min jog derinde..
Avatar billede 1711lars Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:36 #31
jeg prøver lige at rense min kaburator
Avatar billede esurk Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:37 #32
tak
Avatar billede 1711lars Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:37 #33
jeg startede den ved at sprøjte benzin ind ved topstykket
Avatar billede ird Praktikant
20. oktober 2003 - 15:37 #34
Tjek :-)

Ellers går vi slavisk frem! Starten med tanken og så vejen frem til cylinderen
Avatar billede ird Praktikant
20. oktober 2003 - 15:38 #35
Ved montering af større karburator er det meget vigtigt at denne indstilles korrekt for størst mulig effekt.

Monter benzinslange på studsen med det største hul, sidder som regel forrest på karburator. Monter vacum slange på studsen med det mellemste hul, som regel bagerst på karburator og markeret med sort hætte. Olie slange skal monteres på den mindste studs markeret med hvid hætte.

Nogle karburator er monteret med vandtilslutning skal disse ikke bruges kan man se helt bort fra dem.

Kontroller at gas spjæld kan åbne og lukke helt, ellers skal kabel tilpasses.

Ved karburator med el choker kan denne som regel bruges fra den gamle, er dette ikke tilfældet kan en ny købes som løsdel.

Ved scootere med vacumhane  kan det være en fordel at hjælpe karburator med at fylde svømmerhus med benzin, dette gøres ved at suge i vacum slange.

Karburatoren er fra fabrik dyset til std. luftfilter, skal der køres med Power filter skal man regne med en dyse ca. 10 nr. større.

Når det hele er monteret kan man efter en længere køre tur se på tændrør om blandingen er ok, bliver røret sort er det for fed blanding og mindre dyse skal monteres, bliver røret gråt er det for mager blanding og større dyse skal monteres, den korrekte farve er lysebrun.

Til sidst finjusteres karburator ved nål i gas spjæld og på luftskrue, nålen kan justeres i forskellige hak, øverste hak, for mager blanding, nederste hak, for federe blanding.

Luftskruens grund indstilling er helt i bund og 1,5 omgang ud, længere ind for mindre luft og længere ud for mere luft.

Til slut justeres tomgang til ca. 1500 rpm .

Det er meget vigtigt at karburator dyses korrekt da der ellers kan opstå motor skade.
Avatar billede 1711lars Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:38 #36
okay, jeg vender tilbage, men nu skal jeg til time
Avatar billede esurk Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:39 #37
hehe ird = slavemaster
Avatar billede ird Praktikant
20. oktober 2003 - 15:41 #38
esurk??
Avatar billede esurk Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:56 #39
ja hva er der?
Avatar billede esurk Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:56 #40
hva nager dig min dreng? snak frit eller ti forevigt!
Avatar billede ird Praktikant
20. oktober 2003 - 15:57 #41
hehe ird = slavemaster

Den forstod jeg ikke? :-)
Avatar billede esurk Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:57 #42
Tjek :-)

Ellers går vi SLAVISK frem! Starten med tanken og så vejen frem til cylinderen
Jeg vil være med til at ødelægge den :)
Avatar billede ird Praktikant
20. oktober 2003 - 15:59 #43
Tabte vist tråden nu. Med til at ødelægge den!??

Nå men nok spam nu! Sorry til opretter for dette
Avatar billede esurk Nybegynder
20. oktober 2003 - 16:00 #44
ja forgive os for det.... :p well ska på DK nu.... kommer igen snart, vil være med til at finde ud af det :)
Avatar billede ird Praktikant
21. oktober 2003 - 13:24 #45
hvadså
Avatar billede 1711lars Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:55 #46
Jeg er ved at rense kaburatoren!!
Avatar billede ird Praktikant
21. oktober 2003 - 16:12 #47
Kanon
Avatar billede esurk Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:50 #48
hvor langt kom du med det? var det den?
Avatar billede ird Praktikant
23. oktober 2003 - 13:48 #49
sker her mere! :)
Avatar billede esurk Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:16 #50
aner det ik.... som du ka se har han ik svaret på mit spørgsmål endnu så.....!
Avatar billede 1711lars Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:04 #51
så er jeg her igen!!(undskyld vente tiden!!) jeg har tjekket: gasspjæld det virker, jeg har renset kaburatoren, du skriver at hvis tændrøret er sort, får den for meget, det er det, men du skriver også at det kan være at den får for lidt!! gør det noget at jeg ikke har choker monteret?
Avatar billede 1711lars Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:12 #52
jeg skriver nok ikke i weekenden, får besøg af en jeg ikke ser særlig tit!! jeg er klar på mandag igen!!
Avatar billede ird Praktikant
24. oktober 2003 - 13:29 #53
Kan godt have indflydelse ja!

Prøv med en anden dyse evt
Avatar billede 1711lars Nybegynder
26. oktober 2003 - 09:21 #54
kan chokeren gøre så den ikke kan starte??
Avatar billede ird Praktikant
26. oktober 2003 - 11:26 #55
Ja den kan jo drunke så.
Avatar billede 1711lars Nybegynder
27. oktober 2003 - 12:13 #56
men, hvorfor virker det så hvis man sprøjter benzin ind ved topstykket?
Avatar billede ird Praktikant
27. oktober 2003 - 12:18 #57
For meget benzin på en gang antændes ikke!

Har ikke en logisk forklaring sorry
Avatar billede 1711lars Nybegynder
28. oktober 2003 - 09:47 #58
jeg har bestilt en choker!
Avatar billede ird Praktikant
28. oktober 2003 - 16:34 #59
Lukker du her så?
Avatar billede 1711lars Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:12 #60
nej, jeg har bestilit en choker og jeg prøver de råd I har givet mig, så vender jeg tilbage senere!!
Avatar billede 1711lars Nybegynder
31. oktober 2003 - 20:07 #61
chokeren er ikke på lager og må derfor vente til fredag!
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 08:29 #62
OK
Avatar billede ird Praktikant
03. november 2003 - 12:44 #63
fik du bål i skidtet :-)
Avatar billede 1711lars Nybegynder
04. november 2003 - 10:11 #64
Hvad??, jeg forstår ikke hvad du mener!
Avatar billede ird Praktikant
04. november 2003 - 16:39 #65
Mener om du fik det løst *G*
Avatar billede 1711lars Nybegynder
04. november 2003 - 16:53 #66
jeg har ringet til dem, og har fået dem til at sende den, så den er her torsdag!!
Avatar billede 1711lars Nybegynder
06. november 2003 - 08:56 #67
nu har jeg monteret den, det virker stadig ikke!
Avatar billede ird Praktikant
06. november 2003 - 10:07 #68
Så er jeg blank!

Har gjort hvad jeg kunne få at hjælpe dig sorry! Start fra tanken og arbejds dig frem til karburatoren! Et eller andet sted stopper benzin tilførelsen
Avatar billede ird Praktikant
10. november 2003 - 14:53 #69
lukker du her eller??
Avatar billede 1711lars Nybegynder
10. november 2003 - 20:06 #70
jeg prøver alle jeres råd igen, og så ser vi hvad der sker! nej, jeg lukker ikke her!!
Avatar billede ird Praktikant
12. november 2003 - 19:08 #71
70 indlæg :-)

Er mega spændt på om du fik det løst :-)
Avatar billede 1711lars Nybegynder
14. november 2003 - 12:15 #72
jeg satte er 110# i, og så virkede det!!
Avatar billede 1711lars Nybegynder
14. november 2003 - 12:16 #73
mange tak for hjælpen
Avatar billede ird Praktikant
14. november 2003 - 12:16 #74
Kanon!!

Sagde jo det kunne være dysen :-)
Avatar billede ird Praktikant
14. november 2003 - 12:16 #75
Svar: ird
20/10-2003 15:28:30
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Computerworld tilbyder specialiserede kurser i database-management

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis