Avatar billede eskeeske Nybegynder
20. oktober 2003 - 18:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mappe filnavn ned i anden fil.

Hvordan kan jeg viderestille et request efter f.eks liste.txt til liste.aspx, således at jeg kan server generere en tekstfil.

Mvh
Avatar billede soerens Nybegynder
28. oktober 2003 - 23:01 #1
Hmmm, den kan godt være lidt tricky....

Du kan sætte IIS op til at den skal eksekvere .TXT filer, på samme facon som .ASP-filer.

Altså at den skal betragte filer med extension .txt som asp-filer også.

1) Start din IIS manager op, tag en properties på dit website.

2) Gå ind i fanen "Home directory" og tryk på knappen "Configuration". Herinde er en liste over de ting som IIS'en skal gøre, når en klient/browser beder om en bestemt type fil.

3) Find exension .asp og tryk "Edit". Skriv alle settings ned (tag evt. et screendump), og tryk Ok.

4) Tryk "Add" og tilføj extension .txt med alle de andre indstillinger som du har noteret ned fra punkt 3.

5) Tryk OK en masse gange.

Nu vil .txt-filer fremover blive behandlet nøjagtigt ligesom .asp-filer!

Der er selvfølgelig en HEL bunke andre problemer med det, bl.a. sikkerhedsmæssigt, men jeg gidder ikke lige remse dem op for kun 30 point :-)

/SoerenS
Avatar billede eskeeske Nybegynder
29. oktober 2003 - 01:05 #2
Nåmen det ser super ud, var inde og kigge på det. Iøvrigt er det til aspx. Men jeg kunne jo godt tænke mig at kunne gøre det kun får en enkelt Virtuel Mappe, således at det kun kommer til at gælde et lille sted og ikke får hele websitet.

Men det ser ikke umidelbart ud til at kunne lade sig gøre. Men det kan det sikkert alligevel.