Avatar billede empty2 Nybegynder
21. oktober 2003 - 10:52 Der er 14 kommentarer

Fra max til flash

Hey Gutter og gutinder..

Ville bare lige spørge om, hva det man skal bruge hvis man har lavet en animation i 3dmax eller en model og vil have den ind i flash hvor man kan lege videre med den via action script....

Det er sådan set bare det hvad skal man bruge for at lave noget i 3Dmax og inporte det ind i flash...

Tak på forhånd..
Cya
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. oktober 2003 - 10:56 #1
Du kan eksportere din animation via et Swift 3d plugin: http://www.swift3d.com/

/per
Avatar billede empty2 Nybegynder
21. oktober 2003 - 10:59 #2
ok takker, men kan man prøve en trial eller noget? så man lige kan se hvordan det virker før man køber den...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. oktober 2003 - 11:07 #3
Velbekomme! Du kan ikke overføre textures til flash via Swift 3d.
Swift 3d er det eneste 3d program og plugin, når du skal lave 3d
til flash. Og det virker ganske udemærket.

Du kan prøve at lede efter en trial på http://www.swift3d.com/, eller se på demo grafikken under punktet examples.

/per
Avatar billede zerohero Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:03 #4
Swift 3D og Illustrate! er begge plug-ins til 3D Studio Max der kan eksportere flash filer til din hjemmeside. Her er den kedelige nyhed: Du kan IKKE redigere i dem senere. Men med Macro Media's Director 8 kan du! Macro Media og Discreet har nu i nogle aar samarbejdet, og resultatet er altsaa et program ("Director") der kan lave dine 3D Max Scener 100% interaktive, det vil dermed sige at du rent faktisk kan lave dit helt eget 3D Spil, paa din hjemmeside, hvis det er det du vil :-))

Held og Lykke
ZeroHero
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. oktober 2003 - 16:03 #5
zerohero Director 8 ?  mig bekendt er 3d shockwave først kommet i version 8.5 og man kan ikke impotere fra 3dsmax uden et plugin, du kan hente det her http://www.macromedia.com/software/director/3d/exporters/discreet/  Der er dog ikke til 3dsmax 5 så løber du ind i det må du gerne sige til.

Du skal lige regne med at der selvfølgleig er begrænsninger, hvis du arbejder med store scener.

Du kunne også overveje turntool www.turntool.dk  Der kan du også lave interaktiv 3d.
Avatar billede zerohero Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:23 #6
Jep, jeg mener MacroMedia "Director 8.5" - Tilfreds? :))
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. oktober 2003 - 20:16 #7
ja sku ;)
Avatar billede 3dmax Nybegynder
21. oktober 2003 - 20:38 #8
Der er også Plasma fra Discreet. Som er en "light-udgave" af 3d max. Her skal man ikke have et plugin for at for det over i flash, men du kan ikke redigere i det i flash.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:38 #9
3dmax>>> Jeg vil ikke mene at Plasma er ikke en light-udgave af 3ds max.

Plasma bygger på max´s teknologi, men dets interface og funktioner er rettet mod webdesign, og Plasma har features som max ikke har.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:45 #10
første sætning skal læses: "Jeg vil ikke mene at Plasma er en light-udgave af 3ds max."...

Mongolfejl :/
Avatar billede 3dmax Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:48 #11
for det første er det lige meget om vi kalder det "light af 3d max" eller hvad, i forhold  til Cya's spøgsmål. Men Plasma er, som jeg ser det, et forsøg fra discreet til at få deres 3d-program ud til et størere publikum, da Plasma er meget billiger end 3d max. Noget af det eneste Plasma kan som 3d max ikke kan er at konveter til flash-format. Dens interface er 98% som 3d max, fx er menuerne på sammen plads som i 3d max.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
22. oktober 2003 - 19:34 #12
Jep, det er et definitionsspørgsmål. Nogle mener også at man kan kalde Viz for en lightudgave af max. Jeg synes ikke noget er en lightudgave, så længe det har features der ikke findes i originalen.

Men oh well, flueknepperi
Avatar billede osborne Nybegynder
11. januar 2004 - 04:11 #13
Ved ved ikke om det er interesant i denne sammenhæng, men Max6 understøtter nu dirkekt eksport af Swift3D filer med textur, animation, lys osv.
Avatar billede osborne Nybegynder
11. januar 2004 - 04:14 #14
.. sorry jeg mener Shockwave 3D filer.

You can set up 3D scenes and animations in 3ds max, and then export them in Shockwave 3D (W3D) format for use in interactive presentations in Macromedia Director. To start this process, choose File menu > Export, and choose Shockwave 3D Scene Export (*.W3D) as the file type