Avatar billede Lucasw Praktikant
07. februar 2023 - 12:51 Der er 7 kommentarer

Virus

Hvordan ordner man virus
Avatar billede valby Ekspert
07. februar 2023 - 14:09 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2023 - 16:19 #2
Hvilket system kører du?
Hvis Windows og du bruger Defender, så er #1 en god ide at bruge sammen med evt en online scanner.
Er det filer der er virus i så måske Virustotal.
Avatar billede fase Professor
07. februar 2023 - 16:23 #3
Kan du ikke bruge virusprogrammet i windows? Defender.
Avatar billede valby Ekspert
07. februar 2023 - 17:40 #4
Malwarebyte er også blevet en virusscanner :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2023 - 17:56 #5
#4 Ja den benævnelse har den nu fået. Forcen ligger nok stadig på malware delen tænker jeg.
Avatar billede valby Ekspert
07. februar 2023 - 18:04 #6
#5 Efter deres ry, ville det ligne dem dårligt, at lave en svag virusscanner.
Og det er vigtig at vide, at den også er en virusscanner, som ikke kan køre sammen med andre virusscannere. Jeg har, for kort tid siden mistet penge på en virusscanner,
som ville smide Malwabyte, for at fungerere. Men jeg beholdt Malwarebyte, og droppede virusscanneren.
Avatar billede Peter Guru
07. februar 2023 - 18:41 #7
Hvis man installerer to virusscannere, så får man to scannere der kun virker halvt så godt som eet program. Det er langt at foretrække at installere eet, men godt  antivirusprogram. To forskellige scannere risikerer at modvirke hinanden og så er det jo også spild af penge.