Avatar billede amadeus Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

NTLDR hjælp

min computer gik ned pga. zitech ikke havde puttet køler gelé på min prosseser men nu efter at ha' puttet en ny cpu i siger den NTLDR is missing
og prøver at boot´e fra disk
og det giver ingen megning
og har prøvet at skife mine harddiske og det virker heller ikke ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:21 #1
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:22 #2
ja, det gør den vel ved NT OS (NT/2K/XP)..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:22 #3
Avatar billede amadeus Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:23 #4
...? Hvad mener du med det gør den vel? Kan ingen med NT/2K/XP starte sin computer?
Avatar billede amadeus Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:24 #5
og jeg har XP
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:25 #6
prøv en repair

Måske det ville hjælpe at køre en rep af din windows xp

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.

lånt fra John_stigers
http://www.eksperten.dk/spm/257389
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:25 #7
LOL.. det var ikke det jeg mente..
jeg mente at fejlen opstår når man bruger et NT OS, og der sker en fejl, f.eks. ved installationen eller lign..
kan ikke huske hvad NTLDR bruges til.. men det bruges af NT OS..
Avatar billede amadeus Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:36 #8
ok men hvorfor kommer den når jeg har xp ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:46 #9
har du prøvet på at installere et OS?
Som rkhdk skrev, prøv med en repair.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2003 - 18:45 #10
Er du sikker på der ikke sidder en diskette i diskette drevet?? :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. december 2003 - 17:14 #11
feedback..
Avatar billede amadeus Nybegynder
16. december 2003 - 09:44 #12
Det må i undskylde... Jeg havde helt glemt at jeg havde det her spørgsmål åbent, jeg har stort set ikke brugt exp i månedsvis, så det er ikke lige det jeg har tænkt mest over.
Jeg kan ikke engang huske hvordan problemet blev løst, da jeg bare "lånte" min bruger til det her spørgsmål.