Avatar billede heltborg500 Praktikant
25. oktober 2003 - 19:31 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

To Pcer peer to peer trådløst

Har netop erhvervet en Acer bærbar med bla netkort og WLAN. Har netkort i stationære og kabel mellem disse to virker fint. Men trådløst kan jeg ikke få det til at virke. Har installeret en Skyr@cer Wireless USB stick i den stationære. Under netværksforbindelser står der at de i begge pcer virker korrekt, men de siger også begge at "Trådløs forbindelse er ikke tilgængelig".
Har XP i begge pcer, Pro i bærbar og Home i stationær
Avatar billede kenp Novice
25. oktober 2003 - 20:56 #1
du skal sætte dem til at køre i Ad-hoc mode(også kaldet peer to peer) (som standart står de til infrastruktur).

når du har ændret det vil du kunne få forbindelse.
Avatar billede heltborg500 Praktikant
25. oktober 2003 - 22:57 #2
Under egenskaber/Avanceret har jeg flyttet prikken fra alle tilgængelige til kun computer til computer, men det ser ikke ud til at hjælpe. Det er måske et andet sted der skal ændres?
Avatar billede kenp Novice
25. oktober 2003 - 23:03 #3
nej det er der! men du skal lige huske at kotrolere det med

SSID
´Samme kanal
kryptering
mac-filtrering

Du skal lige sikre dig at de står ens.
Avatar billede heltborg500 Praktikant
26. oktober 2003 - 01:28 #4
Det checkede jeg og under foretrukne tilføjede jeg et netværk da der ikke var nogen og nu virker det Tak
Avatar billede heltborg500 Praktikant
26. oktober 2003 - 01:46 #5
Men når jeg prøver at gå på nettet fra den bærbare er der ikke forbindelse alligevel! og der er heller ikke forbindelse til den anden pcs mappe delte dokumenter. Så jeg må mangle en indstilling?
Avatar billede kenp Novice
26. oktober 2003 - 09:00 #6
ja det du så mangler er at dele din internet forbindelse på den computer som styre det hele!

det med at dele din internet forbindelse kan du se her hvordan du skal gøre.
www.danbbs.dk/~duelund

og det med du ikke har forbindelse til den andne mappe, der skal du jo huske at dele noget (du kan gøre det med guiden netværk)
Avatar billede heltborg500 Praktikant
26. oktober 2003 - 09:15 #7
Hvis jeg bruger kabel er der ikke noget problem med at gå på nettet fra den bærbare, så det burde vel virke? og ligeså med delte mapper.
Avatar billede kenp Novice
26. oktober 2003 - 09:25 #8
dvs at du nu har 3 netkort i den computer som styre det hele? (2 alm netkort og 1 trådløst) hvis ja så skal du "flytte" din deling af internet til det trådløse i stedet for det du har nu.
Avatar billede heltborg500 Praktikant
26. oktober 2003 - 10:34 #9
Ja et kort til nettet, et kort en anden stationær og det trådløse. Kan den anden stationære ikke gå på sammen med den bærbare? eller bare en ad gangen?
Avatar billede kenp Novice
26. oktober 2003 - 10:49 #10
problemet er at du ikke kan aktiver deling af internet på 2 forskellige kort samtidig! (man kan godt hvis det er en Server udgave af win man har)

ellers er du tvunget til at ændre det i styremaskinen hver gnag du vil have din bærbar på trådløst. ellers køb en wireless router så kan du have alle dine computere på samtidig (både kabel og wireless)
Avatar billede heltborg500 Praktikant
26. oktober 2003 - 11:29 #11
Det er win home på stationære med netforbindelse og win pro på bærbare. Med kabel virkede det ved at jeg satte i bærbare i stedet for anden stationære.

Så må jeg ud og investere i en Wireless router og USB netkortet er der så ikke brug for? men hvad så med programdeling det virker jo heller ikke. Følger det med internetdelingen?
Avatar billede kenp Novice
26. oktober 2003 - 11:34 #12
hvor mange netkort incl den trådløse har du i din stationær?

hvis du har en wireless router så behøver du jo kun 1 usb ting til din bærbar! og normalt kabel til din stationær.

hvad mener du med program delingen?
Avatar billede heltborg500 Praktikant
26. oktober 2003 - 12:04 #13
Der er tre som sagt. Først et der har forbindelse til "modemmet" der er koblet til nettet, så et kort til den anden stationære og endelig et trådløst i en usb port.

Den bærbare har indbygget bla wlan og netkort og her er det wlan jeg vil bruge og jeg fik også forbindelse til den stationæres trådløse usb. Men med en wireless router har jeg så ikke brug for den wireless usb stick.

Selv om jeg ikke kan gå på nettet fra den bærbare, så kunne jeg måske dele programmer med den stationære, men når jeg forsøger at åbne en delt stationær mappe fra den bærbare får jeg meldingen: Netværksstien blev ikke fundet.
Avatar billede kenp Novice
26. oktober 2003 - 12:16 #14
oki så er der lige et par spørgsmål mere!

du kan godt få fat på en delt mappe når du har sat din bærbar til med kabel? for så burde det også virke nrå du brugte wlan.

Det er korrekt at du så ikke ivlle behøve den usbstik! men det bedste er jo nok at du ikke skal have en computer tændt for at de andre kan komme på nettet.
Avatar billede heltborg500 Praktikant
26. oktober 2003 - 13:19 #15
Det ville være OK at styremaskinen skulle være tændt for at de andre kan komme på nettet, men nu kan jeg jo sløjfe det installerede net og bruge USB nøglen i den anden stationære når jeg anskaffer en wireless router.

Da jeg havde kabelforbundet til bærbar flyttede jeg filer til den via delte mappe, men det går ikke nu. Som sagt fpr jeg beskeden: Netværksstien blev ikke fundet.
Avatar billede heltborg500 Praktikant
27. oktober 2003 - 14:46 #16
Investerede i en trådløs router der kan klare 4 tråde og en trådløs så nu er den bærbare på uden om hovedpcen
Men ellers tak for hjælpen