Avatar billede pennypacker Nybegynder
26. oktober 2003 - 11:45 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Avis skabelon

Jeg søger en avis skabelon sådan at at det kommer til at ligne en avis ligesom bt osv....
26. oktober 2003 - 12:48 #1
Der findes ingen standardskabelon.

Det vælger du under sideopsætningen:

Filer->Sideopsætning, fanen Margener:
Retning: Liggende
Flere sider: 1-falset højformat
Ark pr. brochure: 4 el. 8 el.12 .....
Avatar billede pennypacker Nybegynder
26. oktober 2003 - 13:07 #2
nu er mit word på engelsk så???
Avatar billede martin_moth Mester
26. oktober 2003 - 13:29 #3
Hvad er det du vil?

Vil du have spalter?
Vil du have billeder?
Hvad?

Når du har word på engelsk bruger du de tilsvarende engelske menupunkter:

Filer > Sideopsætning > Margener

bliver til

Files > Page Setup > Margins

Jeg er sikker på at du selv kan finde ud af hvilke menupnkter der svarer til det danske "retning" osv.
Avatar billede pennypacker Nybegynder
26. oktober 2003 - 13:30 #4
jeg søger bare en færdi lavet side som en avis
Avatar billede martin_moth Mester
26. oktober 2003 - 13:39 #5
Og så spørger jeg: Hvad er det så du mener der er kendetegnene for en avis?

Er det at der er spalter?
Er det skrifttyperne?
Er det billederne?
Er det papirformatet?
Avatar billede pennypacker Nybegynder
26. oktober 2003 - 13:40 #6
spalterne
Avatar billede martin_moth Mester
26. oktober 2003 - 13:44 #7
Bravo!!!

Du vil altså have spalter...

Menupunkt Formater > Spalter...
Avatar billede pennypacker Nybegynder
26. oktober 2003 - 13:46 #8
jaja men jeg ved ikke hvordan man sætter det hele op så det ser pænt ud, det var derfor jeg ledte efter en færdig lavet version
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:23 #9
Du skriver hele din tekst uden at tænke på spalter eller noget andet. Når din tekst så er færdig, markere du det hele, går op i menuen formater - spalter. Fortæller hvor mange spalter du ønkser, og sætter en vinge i adskilt af streg, hvis du ønsker det. Og så er det det.
Avatar billede jkrons Professor
27. oktober 2003 - 14:31 #10
Hvis du tænker på, at du skal skrive forskellige artíkler, så fx en artikel står øverst til venstre på papiret og fylder 3 spalter, der er 5 cm høje, og at der til højre for den står en anden artikel, der fylder 2 spalter, der hver er 10 cm højre, og nedenunder igen en artikel, der er 5 spalter bred og hver spalte er 7 cm høj, og derunder et billede med en billedtekst og så fremdeles (altså så det ser ud i en avis) så er det IKKE Word du skal bruge, så er det et DTP program.
Avatar billede jkrons Professor
27. oktober 2003 - 14:32 #11
Du kan måske lave noget der ligner i Word ved anvendelse af Tekstbokse, men det kan bestemt ikke anbefales.
Avatar billede martin_moth Mester
27. oktober 2003 - 14:52 #12
pennymaker: Smid en mailadresse, så kan jeg lynhurtigt sætte noget op så du kan se hvilke muligheder der er i word...
Avatar billede pennypacker Nybegynder
27. oktober 2003 - 15:33 #13
Jeg fundet ud af noget som ligner lidt en avis tak for hjælpen event. hvis i har en skabelon så bare smid den her!
Avatar billede martin_moth Mester
27. oktober 2003 - 17:05 #14
hvor?
Avatar billede pennypacker Nybegynder
27. oktober 2003 - 21:11 #15
lig et link her eller send det til pennypacker@tiscali.dk

tak :-)