Avatar billede heltborg500 Praktikant
27. oktober 2003 - 15:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Palm m505 og Magellan GPS

Hvordan connecter men en palm m505 og en SporTrak GPS?
Jeg havde ingen problemer med at connecte til IIIx og IIIxe. Kabel i palm der har serielt stik (ni pin han) og kabel i GPS der har serielt stil og så et null modem. Men med m505 går det ikke.
Avatar billede jensendk Nybegynder
29. oktober 2003 - 08:32 #1
Så vidt jeg husker er der en ændring i Palm V's cradle, og det kan meget vel være årsagen til dette.. Mener at travlekablet ikke har den samme modificering..
Avatar billede heltborg500 Praktikant
29. oktober 2003 - 08:43 #2
Ja Palm v og Palm III er forskellige men de er begge 10 pin connectors. Det ved jeg men det hjælper mig ikke for det er en Palm m505 jeg har nu og den har 16 pin connector!
Avatar billede jensendk Nybegynder
29. oktober 2003 - 11:40 #3
Åhh Hvad hvisdu går via cradlen og dens serielle port? Den burde være den samme på både III'ere og m serien.

Har Magellan måske et adapter kabel?  Har du kigget på det?
Avatar billede heltborg500 Praktikant
29. oktober 2003 - 11:55 #4
Craddlen er ned USB stik, derfor brugte jeg sync kablet med seriel stik men det går ikke.
Jeg har en forespørgsel hos Magellan.
Avatar billede heltborg500 Praktikant
04. januar 2004 - 18:26 #5
Jeg har fundet ud af det. Ground til ben 7 og signal til ben 10 og 11