Avatar billede madah Nybegynder
29. oktober 2003 - 12:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dele personlige kalendre

Jeg ville gerne høre om nogen har en god ide til at dele alle personlige kalendre i Outlook. Vi har nu opgraderet til en Exchange 2000 fra 5.5, og her er sikkerheden som standard jo bedre end 5.5.
Førhen åbnede alle, alle andres postkasser og kunne dermed læse deres kalendre. Jeg har forsøgt at låse op for de enkelte brugeres kalendre, men andre brugere kan ikke få lov til at læse det. Jeg kan heller ikke overskrive de faste sikkerhedsindstillinger, da den siger de er nedarvede, også selvom jeg slår nedarvning fra.

Så har jeg så prøvet at kopiere deres kalendre op i globale mapper, men der gør jo så bare, at hver bruger har to kalendre og hvis der bliver lavet ændringer i den ene kommer det jo ikke med i den anden.
Jeg ville have det fint med det, hvis det bare var et link i globale mapper til den personlige kalender som andre så kan læse.

Hele systemet skal laves så alle kan ændre og se andres kalendre og dog kun det. Hvordan kan jeg låse op på det?
Avatar billede zepierre Nybegynder
29. oktober 2003 - 12:45 #1
Du skal fra hver enkelt outlookbruger (dvs. ved hjælp af Outlook) give rettighederne til postkassen og kalenderen.
Avatar billede madah Nybegynder
29. oktober 2003 - 13:00 #2
Og så stadig få alle brugere til at åbne de andres postkasser? Jeg ville helst have en løsning hvor private kalendre kan samles i globale mapper så det kan være mere overskueligt. Godt nok er de kun 19 men det bliver en lang liste ned gennem Outlook folderen.
Avatar billede zepierre Nybegynder
29. oktober 2003 - 13:03 #3
Jeg er helt enig, Du kan med Outlook XP og Outlook 2003 få en mere overskuelig måde at se kalenderne på. Ellers så er det 3.parts produkter som Exchange Central.
Avatar billede madah Nybegynder
29. oktober 2003 - 13:13 #4
Det er allerede Outlook XP de bruger, som dog skal opgraderes til 2003 så snart licenserne er i orden.
Hvordan tænker du på det kan gøres mere overskueligt? Nu kan jeg desværre først afprøve det med at låse deres kalendre op i Outlook på fredag, når jeg skal hen til firmaet igen.
Avatar billede zepierre Nybegynder
29. oktober 2003 - 13:22 #5
Du kan benytte Group Schedule funktionen i Outlook.
Avatar billede madah Nybegynder
05. november 2003 - 18:34 #6
Nå det fungerede jo fint nok når man bare fandt det rigtige sted. Eneste problem var en enkelt som jeg netop havde brugt til at rode rundt med inden i testen. Så den brokker sig over NTFS sikkerheden på den men det er til at leve med.