Avatar billede kingmanon Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Data fra MS-SQL til Excel med ASP

Hejsa!

Jeg har fået til opgave at udtrække data fra en Microsoft SQL server, arrangere dem og så exportere dem til Excel så vore kunder kan få en rapport over deres åbne supportkald. Dette fungere også helt fint så længe jeg kører det på min egen lokale IIS, men så snart jeg flytter det over på vores internetserver så virker det ikke længere. Først virkede det ikke fordi Excel ikke var installeret på serveren, men det er klaret nu. Nu sker der bare ingenting når jeg indtaster URL'en, den står bare og "tænker" i lang tid, og giver så til sidst en fejl pga. timeout.

Koden kan ses her: http://kingmanon.stivan.dk/excel.txt

Jeg har lidt på fornemmelsen at det kan være firewall der laver lort i den, men måske der er nogen her der kan hjælpe..

Hvad er der galt?
Avatar billede kingmanon Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:43 #1
Den eksakte fejl browseren giver er: There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.
Avatar billede kovalt Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:45 #2
virker det så langt ud data kommer ud af databasen? hvis du laver en response.write et sted inden du kører objektet, der generer excel-dokumentet?
Avatar billede kingmanon Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:59 #3
ja, jeg henter andre steder på samme iis server tekst ud fra samme mssql! Jeg har også prøvet ikke at skrive noget i det oprettede excel object/ark men bare prøve oprette det....samme sker: intet!
Avatar billede kingmanon Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:29 #4
Løste det ved at bruge en helt anden fremgangsmåde, som ses nedenfor:

<%Response.Clear%>
<%response.ContentType="application/vnd.ms-excel"%>

<%
Response.Write("<Table Border=1 cellpadding=2 cellspacing=2>")
Response.Write("<TR>")
for intCounter = 0  to objRS.Fields.count-1
    Response.Write("<TD>" & objRS(intCounter).Name & "</TD>")
next
Response.Write("</TR>")
for i=1 to objRS.RecordCount
    Response.Write("<TR>")
    for j=0 to objRS.Fields.count-1
          Response.Write("<TD>" & objRS(j).Value & "</TD>")
    next
    Response.Write("</TR>")
    objRS.MoveNext
next
Response.Write("</Table>")