Avatar billede heeelp Nybegynder
30. oktober 2003 - 19:34 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

ADSL logger ikke mere på nettet!

HJÆÆÆÆLP!!!

Jeg oprettede igår et netværk mellem en bærbar og en stationær computer via en router. Men nu kan den stationære ikke komme på internettet!!

I "Netværksforbindelser" står der at bredbåndforbindelsen er afbrudt. Og når jeg prøver at trykke "Opret forbindelse" står der "Fejl 678: Fjerncomputeren svarede ikke". Men jeg kan godt komme på med den bærbare.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede krydset Nybegynder
30. oktober 2003 - 19:40 #1
hvilken opkobling har du???
Avatar billede heeelp Nybegynder
30. oktober 2003 - 19:54 #2
ADSL 512/512 fra TDC
Avatar billede plazm Nybegynder
30. oktober 2003 - 19:55 #3
Havde du et modem før og har nu fået en router ? Hvis dette er tilfældet skal du køre guiden Hjemmenetværk (xp og me) og vælge at du opretter forbindelse gennem en gateway eller noget i den stil. Håber det virker..
Avatar billede heeelp Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:00 #4
Jeg havde en router før og det er også det jeg bruger nu.... Jeg har (prøvet på) at dele nettet op i 2 og i går aftes virkede det på begge samtidigt.
Avatar billede plazm Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:03 #5
at dele nettet.. hva mener du ?
Avatar billede heeelp Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:05 #6
dele internettet så jeg kan være på internettet på begge computere
Avatar billede heeelp Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:11 #7
Du kan se problemet her: http://www.centric.dk/netvaerk.jpg
Avatar billede heeelp Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:20 #8
Det ser ud som om at problemet er at computeren bruger routeren til LAN-forbindelsen og ikke bruger bredbåndsforbindelsen. Og den kan kun logge på internettet via bredbåndsforbindelsen
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2003 - 20:23 #9
Man kan finde den fejl du beskriver på siden http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5441_8193
men fejlen ser ud til at omhandle modemproblemer. Er din internetforbindelse sat op til at bruge din lan-forbindelse ??
Avatar billede heeelp Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:25 #10
Det tror jeg ikke. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede peet-49 Novice
30. oktober 2003 - 20:26 #11
Du højreklikker på din netværksforbildelse, og konfigurerer den.
Avatar billede heeelp Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:27 #12
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2003 - 20:28 #13
under funktioner-->internetindstillinger-->forbindelser, marker ring aldrig til en forbindelse
Avatar billede heeelp Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:31 #14
scramer -> PERFEKT!!!! Det var "bare" det! MANGE TAK!!!! KANON!
(Har du en hotline til næste gang jeg klokker i det?) :D

Smid nogle svar alle sammen så får i point
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2003 - 20:34 #15
takker mange gange. Men det er jo ikke sikkert det er så let næste gang ;-)
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2003 - 20:35 #16
her er et svar.
Avatar billede peet-49 Novice
30. oktober 2003 - 20:37 #17
Takker for point.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester