Avatar billede lt-lago Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:27 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Ghoste sin harddisk

Hej Eksperter.

Hvordan laver man en komplet ghost af hele sin harddisk, forstået på den måde at jeg vil ghoste HELE min Harddisk på de cd-ere der er nødvendige måske 10 stk.
Det skal fungere på den måde at hvis jeg så vil geninstallere hele min PC, så booter jeg blot på nummer 1 CD i cd-rom drevet, og derefter fylder jeg bare de efterfølgende CD-ere i efter tur - måske 10 stk. ialt.
Der må IKKE skulle andvendes disketter, det skal være udelukkende med CD-rom !
En udførlig opskrift, som er testet = Points !
Hilsen til jer alle
Avatar billede lap Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:32 #1
Det går nok ikke uden disketter.

Du skal have ghost 7 eller højere, hvor du laver en boot diskette som understøtter dit cdrom brænder drev - booter på diskette - og ghoster til brænderen - og putter cd i efterhånden som den be'r om det.

Hvis diskette ikke kan bruges, så skal du lave en boot cdrom.

Alternativt (som jeg har gjort et par gange), så sæt en ghost server op - og send ghost direkte til den.

Efterfølgende kan en boot diskette/cdrom hente hele image over netværk igen.
Avatar billede lt-lago Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:38 #2
Min pointe er netop at undgå disketterne.
Avatar billede lap Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:40 #3
så læg disketterne på cdrom
Avatar billede onki Nybegynder
30. oktober 2003 - 22:03 #4
Det kan uden problemer lade sig gøre...
Hvis du eks. bruger ghost2003 kan du ghoste fra partition-1 til partition-2, og når du så vil indlæse din ghost igen kan du køre det fra start>>programmer>>osv Computeren genstarter i en form for dos, og ghosten indlæses.

Nej du behøver hverken disketter eller cd-rom.
Avatar billede onki Nybegynder
30. oktober 2003 - 22:07 #5
Du kan også væleg at køre ghosten som "Disk to Image" på en bootable cdrom, CD1 bliver så den disk du starter computeren med.
Avatar billede lt-lago Nybegynder
30. oktober 2003 - 22:18 #6
Har du/onki prøvet dette ? uden disketter ? Jeg har NG 2003, såvidt jeg kan se skal der være en diskette at starte på ?
Hvilket afsnit i NG 2003 mener du dette er beskrevet ?
Avatar billede onki Nybegynder
30. oktober 2003 - 22:23 #7
Afsnit......hmmmmm

Åbn windows-versionen af ghost2003
Vælg punktet backup
Klik næste
Vælg Recordable CD or DVD

CD1 bliver bootable
Avatar billede onki Nybegynder
30. oktober 2003 - 22:24 #8
Glemte lige JA jeg har prøvet begge mine foreslag.
Avatar billede halifax Nybegynder
31. oktober 2003 - 00:21 #9
Undskyld jeg lige bryder ind....
- må / skal NG 2003 og ens brænderprogram være installeret på den partition, der laves ghost af?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
31. oktober 2003 - 09:07 #10
Vil du have dit Ghost på CD'er.
For med NG2003 kan du bare ligge den på en anden partition på samme disk, eller på er netværks-drev, og så bruger du dit eksisterende styresystem til at boote ind i NG med og så kan den installere dit image fra et hvilket som helst netværksdrev. Endda fra Linux-servere mv.

Det bruger jeg.....
Avatar billede lt-lago Nybegynder
31. oktober 2003 - 12:31 #11
For lige at gentage, det jeg har brug for er som jeg indleder, en back-up uden brug af disketter, ekstra harddiske eller servere etc. Det skal foregå som jeg indledende beskriver udelukkende via CD-rom, som der bootes på.
Udførlig opskrift, som er testet = Points
Avatar billede onki Nybegynder
31. oktober 2003 - 12:36 #12
Hvis du ikke vil installere ghost på partitionen, så bliver det nok noget mere besværlig.

Under alle omstændigheder skal du ghoste til CD/DVD og ikke file.
Avatar billede lt-lago Nybegynder
01. januar 2004 - 17:37 #13
Hej Med jer

Jeg har nu testet de indkomne forslag, og Onki var den der var nærmest det som jeg efterlyste, dog måtte jeg selv finde mere info her :
http://service1.symantec.com/SUPPORT/ghost.nsf/docid/2002030414141625

Så virker det dog også, jeg fordeler points med baggrund i det. 50/50

Hilsen til jer alle.