Avatar billede znabel Nybegynder
01. november 2003 - 14:48 Der er 5 kommentarer

Hvordan laver jeg en reklame

Jeg mangler nogle gode tips til en god reklame til et a4 ark. Håber i kan give mig nogle fede tricks så jeg kan få en god reklame.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. november 2003 - 15:08 #1
du skal tænke meget på farverne! Hvilke signaler vil du udsende... SÅ skal der også en god skrifttype til som fanger kunden øjne og ikke glider væk i alt andet! Men tror du kan finde en del sider rundt omkring som handler om hvad en god reklame skal indeholde for at virke bedst mulig! Har en gang haft et projekt om det og man kunne finde en hel del på www... :)

Men du kunne jo prøve at skrive hvad reklamen er om, og hvilken målgruppe den skal fange og andre relevante oplysninger!
Avatar billede znabel Nybegynder
01. november 2003 - 15:15 #2
ja ok.. men kender du så et sted hvor man finder skriftyper henne?!?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. november 2003 - 15:26 #3
www.lund.dk/fonts der er da et par stykker! :)
Avatar billede kxrider Nybegynder
02. november 2003 - 14:31 #4
http://www.eksperten.dk/spm/400309 Svar lige på mit spørgsmål.
Avatar billede blegansigt.com Nybegynder
03. november 2003 - 09:08 #5
Skrifttyper er det mindste af sagen.

Du skal tage hensyn til (ihvertfald) følgende:

Hvem er målgruppen? Hvad vil du sige, hvad er budskabet? Hvordan vil du sige det? Hvordan vil du sende din reklame ud? Hvad vil du egentlig med reklamen, dit mål og dine succeskriterier?

Så skal du forenkle dit budskab, så der kun står det absolut nødvendige - og husk så, at less is more - whitespace er luksus og brug ikke for mange farver...