Avatar billede jansolvig Nybegynder
02. november 2003 - 22:09 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Rækkevidde på trådløst netværk

Har lige købt en D-Link 604 Router med trådløst netværk til min blærbare. Ifølge reklamen skal der være en rækkevidde på 100 meter indendørs, men allerede 5 meter fra Acces-pointet har jeg svagt signal og 10 meter fra intet signal. Senderen står frit og antennen lodret. Modtageren er en indbygget antenne i en Compaq Presario 2100.
Kan man øge sendestyrken ? Forbedre antennen ?

PS! Gode råd bliver tidligst testet i morgen mandag.
Avatar billede bleze Nybegynder
02. november 2003 - 22:11 #1
man kan gerne tilslutte extra specielle antenner som sættes i et hjørne. men det du beskriver lyder underligt. måske der er noget andet udstyr der går ind og ødelægger signalet?
Avatar billede bleze Nybegynder
02. november 2003 - 22:11 #2
feks. trådløst AV udstyr (det havde jeg nemlig problem med) eller lign.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. november 2003 - 22:14 #3
Rækkeviden af trådløst udstyre, er meget afhængig af lokale forhold, og mange ting har indflydelse og kan nedsætte afstanden meget. Jeg plejer selv at sige 30 meter inden dørs og 100 meter uden dørs.

Følgende forhold kan nedsætte afstanden.

Metal, f.eks. aludampspær i væggene som isolering, laver reflektioner og dæmper gennemtrængning af vægge. Elektronisk støj fra andre elektriske apparater nedsætter meget, selv støj fra selve computeren kan nedsætte afstanden.

Du bør prøve dig fram med rækkeviden ved forskellige placeringer og på forskellige tidspunkter af dagen. For at lokalicere kilder til støj og reflektioner. Du kan forlænge rækkeviden med special antenner.
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
03. november 2003 - 09:02 #4
Din trådløse router kan også blive påvirket af selve din computer, hvis den står for tæt på strømforsyningen. Jeg havde selv engang sat min router op på væggen, omkring 20 cm fra min stationære, og det påvirkede min router helt vildt.
Avatar billede jansolvig Nybegynder
12. november 2003 - 15:59 #5
Takker for svar. Intet hjalp. Butikken hjalp med nummeret til D-Links hot-line, som foreslog en ny driver (!), det hjalp ikke. I køen i butikken stod en fyr med en lignende router, han var på sin nummer 2, ingen havde virket. Jeg har nu returneret min trådløse og er gået tilbage til kabler.
vh. og tak for denne gang.

jansolvig
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester