Avatar billede mr_white Nybegynder
08. januar 2001 - 16:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forskellige Antivira software

Nogen som kender til Norman Virus Control (norman.com) og evt. har erfaringer med virus112.dk. En af deres sælgere forsøger at sælge norman til mig samtidigt med at han ragger Norton Antivirus ned.

Har han ret eller?

/Hvid
Avatar billede moenguy Nybegynder
08. januar 2001 - 16:40 #1
Jeg syntes at norton Anti er godt nok (bruger det selv) men der i mod syntes jeg at panda er noget lort!!!! virus112 er ok har prøvet det 1 gang!
Avatar billede zhatten Nybegynder
08. januar 2001 - 16:40 #2
Jeg synes Norton er meget god, hvis du er van til at bruge den synes jeg du skulle fortsætte, især når du ikke kender personens firma.

- Zhatten
Avatar billede mr_white Nybegynder
08. januar 2001 - 16:50 #3
Sidder som system administrator. Og mit behov er derfor et produkt som jeg kan \"stole\" på både til servere (specielt Exchange) og mine win2k klienter.

Jeg ville også uden at overvejelse springe på Norton. Men når man såddan bliver overfuset er man jo nød til at undersøge sagen og finde ud af om han rentfaktisk har ret. Jeg har ikke selv brugt antivirus software de sidste 3 år pga. min grundholdning er at det er lidt ens egen skyld hvis man får virus. Det holder dog ikke når man pludsligt sidder og deler filer i et firma med en masse mennesker som måske ikke umiddelbart har samme forhold til filer og sikkerhed som en selv. Men af samme grund har jeg ingen ide om hvilket AV software der spraker røv.

Jeg kunne selfølgelig vælge at stole på virus112\'s \"Uafhængige\" test:
http://www.virus112.com/index.php?page=artikel&artid=26
Meen jeg ved ikke om jeg har det så fedt med uvildige tests lavet af firmaet som vil sælge antivirus til mig.

/Hvid
Avatar billede fcs Novice
08. januar 2001 - 17:58 #4
Testen fejler ikke noget. Mine egne erfaringer afspejler testens resultater. Jeg har brugt Norton, McAfee og AVP (nu avx) og har de samme oplevelser, som deres testresultater viser. Norman har jeg ikke erfaringer med, men eftersom jeg i længere tid har fulgt en af personerne bag virus112 (Peter Kruse) tæt, har jeg ingen problemer med deres seriøsitet eller evner. Jeg har gentagne gange modtage hjælp af Peter Kruse via nyhedsgrupper og har været tilmeldt hans fremragende nyhedsbrev igennem 2 år. Jeg har lært meget af den mand og jeg har den største respekt for ham og hans viden. (Jeg er ikke selv ansat i virus112 eller noget, men jeg har kun ros tilovers for Peter Kruse) Her er et link til hans side: http://home13.inet.tele.dk/kruse/

Norman er ikke med i testen, men er så vidt jeg ved et ret nyt program, som primært sigter mod netværk og server sikkerhed. Norton er, i de par tests jeg har set, at betegne som et gennemsnitsprodukt, men analyser kan selvfølgelig bruges til at vise hvad man ønsker.

Avatar billede mr_white Nybegynder
08. januar 2001 - 18:47 #5
Fair nok, jeg var også lidt skummelt tilmode over at Norman ikke var med i testen. Men det kunne jo lyde som om at det eller avp var det bedste bud på hvad jeg skal gå efter.

/Hvid