Avatar billede fasfan Nybegynder
06. november 2003 - 17:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Link til side med automatisk driver check og installation

Jeg så i oktober måned et link til en hjemmeside, der automatisk undersøgte hvilke drivere der var installeret på din maskine, og om der fandtes nyere drivere.
Jeg mener at jeg så linket i et af databladene, men er ikke sikker.
Det var SKI** SMART.
Hvis man tegnede abbonnement, kunne du også automatisk få installeret de nyeste drivere, uden abb. fik du en fin liste over hvilke drivere der havde nye versioner, samt link til hvor disse kunne hentes. Herefter var det bare i gang med det manuelle arbejde.
Desværre har jeg mistet linket.
Den der kommer først med det løber med alle 200 point.
Hvis du også kan oplyse hvilket blad, er det ekstra fint.

/FAS
06. november 2003 - 17:45 #1
Har været omtalt i PC World, og programmet hedder BigFix.

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=2882
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. november 2003 - 17:58 #2
Ja undskyld mig - men det er da et FULDSTÆNDIGT ligegyldigt program, som blot bruger af pc'ens recurser. Og man kan vel heller ikke vide, om det er behæftet med spyware. (læs licens-aftalen grundigt før du accepterer den)

Ta' i stedet at besøge Windows opdate, det er der da mening i.
Det var bare min mening ;o)

Undskyld hvis dette er spam.
Avatar billede fasfan Nybegynder
06. november 2003 - 18:01 #3
Hej victor-1

Windows Update løser ikke mit problem. Windows Update gør som navnet siger: OPDATERER WINDOWS, og kun windows.
Windows Update undersøger IKKE om der er kommet en nyere driver til f.eks. dit grafik-kort.
Avatar billede fasfan Nybegynder
06. november 2003 - 18:04 #4
Hej Erik,

Hmm.... Det var ikke lige den jeg tænkte på.

Den efterspurgte Driver Checker, fungerede 100% via hjemmesiden. Det var ikke nødvendigt at have et program kørende på PC'en.

Når man besøgte siden, blev der installeret en plugin(muligvis active-x), der efterfølgende checke HW og installerede drivere.

Det virkede på samme måde, som når man checker sin PC for virus hos f.eks. Panda.

/Fas
Avatar billede cp1 Nybegynder
07. november 2003 - 05:39 #5
måske er det denne her du tænker på :)
http://www.drivershq.com/
Avatar billede fasfan Nybegynder
07. november 2003 - 11:24 #6
Mange tak CP1

Du har sparet mig for mange timer i weekenden.

/Fas
Avatar billede tjacob Juniormester
07. november 2003 - 13:17 #7
fasfan:

Du har ikke helt ret når du skriver at Windows Update ikke tjekker for hardware drivere.

Jeg fik f.eks. en ny nVidia driver da jeg gik på Windows Update.
(til mit Geforce2 kort), men der er noget med at det kun er de store
hardwareproducenter der understøttes.............

/tjacob
Avatar billede fasfan Nybegynder
07. november 2003 - 14:16 #8
tjakob:

Fik du en ny nVIDEA driver til dit Geforce2 kort, eller fik du en ny MICROSOFT driver til Geforce2 kort????

Som udgangspunkt bliver der kun opdateret til Microsoft drivere når du benytter MSUPDATE. I nogle tilfælde nedgraderer MSUPDATE til en ældre MS driver, i stedet for den du måtte have installeret fra producentens side.

Du kan under ingen omstændigheder forvente at Microsoft opdaterer drivere på din computer, bare fordi der er en der er nyere, med flere funktioner og med en bedre performance. Hvis de derimod har leveret en fejlbehæftet driver, og der er kommet en fejlrettelse, kan det være den ryger med ud.
/Fas
Avatar billede cp1 Nybegynder
07. november 2003 - 16:41 #9
;)