Avatar billede rackbox Nybegynder
10. november 2003 - 23:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ustabil forbindelse m. trådløs router

Min forb. falder hele tiden af på mit trådløse netværk. Jeg har en IBM Thinkpad af nyere dato med indbygget trådløs (centrino) samt en Linksys Wireless AP med switch. Umiddelbart efter, at jeg falder af forbindelsen viser windows, at der er et eller flere tilgængelige trådløse netværk. Så er det bare at connecte igen. men det er irriterende, idet det sker op mod 2 gange i minuttet til tider.

Kan det være forstyrrelser fra andre trådløse netværk? Kan det være trådløse telefoner i nærheden? Eller har jeg sat det hele forkert op?
Avatar billede kenp Novice
11. november 2003 - 09:46 #1
Det kan godt være forstyrrelser fra andre netværk www.netstumbler.com der kan du se også spore evt. andre netværk i området omkring dig!

Men det kan også godt være andre forstyrrelser så som trådløsetelefoner microbølge ovne m.m.

og den sidste ting som kan spille ind, det kan være måden du har valgt at bruge wepkryptering (hvis du har aktiveret det)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
11. november 2003 - 09:56 #2
Prøv at skifte kanal.
Avatar billede guanche Nybegynder
11. november 2003 - 09:58 #3
standark kanalen er 101 prøv en højere

husk og lås boksen samt lægge mac nummeret på dit netkort ind i boksen så kan andre ikke logge på dit internet .

husk også 128 bit kryptering på boksen og dit netkort
Avatar billede rackbox Nybegynder
11. november 2003 - 17:09 #4
Hemm.. Jeg skifter konstant kanal - og det virker ikke... Iøvrigt er max. kanal 13.

Jeg har WEP-kryptering aktiv. Kan man gøre det på flere måder? Jeg har sat til 128bit med nøgle. Og har kunnet bruge det trådløse netværk tidligere - men nu er det nærmest umuligt.
Avatar billede kenp Novice
11. november 2003 - 17:56 #5
Skifter kanal konstant? dig selv eller gør systemet det af sig selv?

Det med wep-kryptering ja der kan du gøre det på 2 måder! enten hvor du selv skal angive koden manuelt i både AP og på computer.

eller hvor AP selv deler kode ud som så skal forhandles løbende! du skal vælge den måde som jeg beskrev først.
Avatar billede rackbox Nybegynder
11. november 2003 - 18:00 #6
Jag skifter kanal for at imødekomme eventuelle konflikter med andre netværk - jeg har bare på fornemmelsen, at det gør de andre osse ;-)
Mht. WEP-kryptering, så er det osse 1. metode, jeg anvender...
Avatar billede kenp Novice
11. november 2003 - 18:02 #7
har du prøvet med netstumbler for at se hvor de andre har deres trådløse netværk! så skal du "bare" holde mindst 5 kanaler væk fra de andre!
Avatar billede rackbox Nybegynder
11. november 2003 - 18:05 #8
Har ikke prøvet netstumbler endnu.. Men det er mit næste træk ;-)
Avatar billede rackbox Nybegynder
11. november 2003 - 18:56 #9
Helt præcis - hvad gør netstumbler? Eller.. Det kan jeg jo se.. Men hvordan skal jeg bruge den for at spore de andre netværk? Skal jeg gå rundt med min bærbare og "stemme dørklokker"? Hehe
Avatar billede kenp Novice
11. november 2003 - 20:07 #10
næææ få den til at scanne i det område hvor du bruger din bærbar for at se om der er andre trådløse net som køre på samme kanal.
Avatar billede rackbox Nybegynder
11. november 2003 - 21:30 #11
kenp - smid et svar - du kommer tættest på at løse mit problem...
Avatar billede kenp Novice
11. november 2003 - 21:51 #12
Hvad var det?
Avatar billede rackbox Nybegynder
11. november 2003 - 22:05 #13
Jeg vidste godt, at der skulle være afstand mellem min kanal og andres.. Men jeg vidste ikke, hvordan jeg fandt ud af, hvilken kanal de andre kører... Det hjalp netstumbler mig med ;-)