Avatar billede reino Nybegynder
12. november 2003 - 22:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Glemmer adgangskode

Hej

Er stødt på et mystisk problem, en jeg kender har fået installeret win xp. Hun har 1 mailaccount som er sat korrekt op i O. Express. Men det mærkelige er at den glemmer adgangskoden til mailboxen hver gang man lukker mailprogrammet op igen, så hun skal indtaste det igen. Har også prøvet at installer outlook 2002, men den glemmer også adgangskoden ?. Har været inde i event viewer men kan intet se. Nogen der har en ide til hvad det kan være, er ved at blive sindsyg :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. november 2003 - 22:16 #1
vi kan jo lige så godt prøve: Outlook Express er filtret godt og grundigt ind i Internet Explorer, så prøv at slette Internet Explorers cache. systemet opfører sig nemlig mærkeligt hvis denne er meget fuld.

I Internet Explorer. Funktioner - indstillinger - slet filer og slet cookies. det hjælper på utroligt mange problemer af den slags
Avatar billede hobro Juniormester
12. november 2003 - 22:22 #2
Hej

Du skal ind i reg. databasen og følge vejledningen herunder.

Sådan fjernes brugerkontooplysningerne

Windows XP
1.    Afslut alle programmer.
2.    Klik på Start, klik på Kør, skriv regedt32 i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
3.    Find og klik på følgende nøgle i registreringsdatabasen:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider
4.    Klik på Tilladelser i menuen Rediger.
5.    Klik på registreringsdatabasenøglen for den bruger, der aktuelt er logget på, og sørg for, at både Læsning og Fuld kontrol er indstillet til Tillad.
6.    Klik på knappen Avanceret, sørg for, at den bruger, der aktuelt er logget på, er markeret, at Fuld kontrol vises i kolonnen Tilladelser, og at Denne nøgle og undernøgler vises i kolonnen Anvend på.
7.    Marker afkrydsningsfeltet Erstat tilladelsesposter på alle underobjekter med de viste poster, der gælder for underobjekter.
8.    Klik på Anvend, og klik derefter på Ja, når du bliver spurgt, om du vil fortsætte.
9.    Klik på OK, og klik derefter på OK igen.
10.    Dobbeltklik på nøglen Protected Storage System Provider for at få vist nøglen, klik på mappen til den brugerundernøgle, der er vist lige under nøglen Protected Storage System Provider, klik på Slet i menuen Rediger, og klik derefter på Ja i dialogboksen med advarselsmeddelelsen.

Mappen til brugerundernøglen ser ud som følgende eksempel:
S-1-5-21-124525095-708259637-1543119021-16701
BEMÆRK! For hver identitet, du har, kan der være en undernøgle under nøglen Protected Storage System Provider. Du kan løse problemet i alle dine identiteter ved at slette alle mapperne til brugerundernøgler under nøglen Protected Storage System Provider.
11.    Klik på Afslut i menuen Registreringsdatabase, og genstart derefter computeren.

Sådan angives din adgangskode igen
BEMÆRK! Disse trin kan bruges i både Windows 2000 og Windows XP.

1.    Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
2.    Dobbeltklik på Post og klik derefter på fanen Post.
3.    Marker internetudbyderens konto i kolonnen Konto, og klik derefter på Egenskaber.
4.    Klik på Server, skriv din adgangskode i feltet Adgangskode, og klik derefter på Husk adgangskode.
5.    Klik på OK, og klik derefter på Luk.
6.    Luk Kontrolpanel, og start derefter Outlook.
7.    Klik på Send i menuen Funktioner for at afprøve, om adgangskoden bevares.
Avatar billede reino Nybegynder
12. november 2003 - 22:37 #3
hey,

tak hobro, det virkede, og tak for forsøget bufferzone
Avatar billede hobro Juniormester
12. november 2003 - 22:39 #4
Hej

Selv tak!