Avatar billede jayo Nybegynder
14. november 2003 - 11:55 Der er 9 kommentarer

Banner system som viser forskellige images.

Hej,

Jeg overvejer at lave en ASP-baseret banner løsning her: www.pcmu.co.uk. Der hvor jeg har et image med "Mushkin PC3200" i øjeblikket vil jeg gerne bruge en form for kode som roterer mellem et antal forskellige bannere (sikkert mellem 3-6 bannere).

Når man reloader siden skal et nyt banner vises (dvs. hvis banneret bliver valgt "random" hver gang er der selvfølgelig en mulighed for at det samme bliver vist flere gange i træk, det er ok!). Hvert enkelt banner skal have et forskelligt URL tilknyttet.

Det skal også gerne være nemt at justere antallet at bannere, samt opdatere systemet med nye bannere/links.

Er der nogen som kender til en god (og SIMPEL) løsning, som jeg kan bruge?

Mange tak
-jayo
Avatar billede jayo Nybegynder
14. november 2003 - 13:13 #1
Lige for at undgå at forvirre nogen.... jeg har lige byttet "Mushkin" banneret ud med et "OCZ" banner....
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2003 - 13:47 #2
Kan du ikke bare benytte dig af den, der er indbygget i IIS?

http://www.magik.dk/da/articles/10/
Avatar billede jayo Nybegynder
14. november 2003 - 14:16 #3
Cool, mange tak.
Jeg har leget lidt med det og her er resultatet indtil videre:
http://www.pc-memory-upgrade.co.uk/banner.asp

Har har 2 problemer med det i øjeblikket:

1. Jeg kan ikke sætte "align="right" på mine images
2. Jeg kan ikke definere en Class på mit <a href>

Kan du hjælpe med det?

Mvh
-jayo
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2003 - 14:33 #4
Avatar billede jayo Nybegynder
14. november 2003 - 16:11 #5
Jeg har nu sat mit banner ind i en tabel i stedet... så placeringen er OK igen. Mit problem er stadig den border som jeg har defineret på alle links. Kan jeg evt. definere en anden class på dit <td> tag som får mit link til at opføre sig anderledes??
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2003 - 16:47 #6
Umiddelbart kan jeg slet ikke se din banner-rotation, men jo, det burde kunne lade sig gøre at tilpasse dit HTML/CSS, så det kommer til at se fornuftigt ud.
Avatar billede jayo Nybegynder
14. november 2003 - 16:50 #7
Det er banneret lige under den blå linie med "Your Specialist Computer Memory and Overclocking Supplier!".... der er 2 forskellige bannere som "roterer"... jeg kan ikke se hvordan jeg kan gøre det, da mit CSS gælder på hele siden....
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2003 - 16:57 #8
Jeg fandt det, men jeg kan heller ikke lige se, hvordan du kan få fjernet din understregning. Den umiddelbare løsning er at bruge class til alle andre links, men det er efter min mening (sikkert også din), lige drastisk nok.
Avatar billede jayo Nybegynder
14. november 2003 - 17:02 #9
Ja, det vil være lidt besværligt at implementere, da der er omkring 300-400 sider på vores site, så jeg vil helst ikke til at ændre på hver enkelt side.... lad mig vide hvis du kommer i tanker om noget :)