Avatar billede tinggaarden Nybegynder
15. november 2003 - 19:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Slettelse af Linux

Hi jeg har en hd hvor der ligger linux på. Det vil jeg gerne ha´ slettet, men hvordan gør jeg...

Lige meget hvad jeg gør, ender computeren i en linux boot menu "eller noget lignende" jeg har selv lige sat mit floppy drev i så er ikke sikker på at det virker :D

når jeg går ind i boot menu og siger den skal boote fra floppy drevet ender den også bare i linux boot menu
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2003 - 19:23 #1
Gå ind i BIOS og sæt floppy eller CD før harddisk, boot på en af dem og
zap disken (fdisk og fdisk /mbr f.eks.).
Avatar billede tinggaarden Nybegynder
15. november 2003 - 19:30 #2
nope, den ender i det samme......måske er mit floppy ikke sat til ordenligt! hvordan tjekker jeg det???
Avatar billede tinggaarden Nybegynder
15. november 2003 - 19:31 #3
der er lys i den der lille knap foran på mit floppy drev
Avatar billede karinc Nybegynder
15. november 2003 - 19:57 #4
Avatar billede tinggaarden Nybegynder
15. november 2003 - 20:44 #5
det er flot! Det kom jeg nada videre med
Avatar billede tinggaarden Nybegynder
16. november 2003 - 15:05 #6
Boot op i linux.

Ved prompten skriver du: /sbin/lilo -u
så burde lilo være væk! Sæt en windows98 eller dos-boot CD i CD-romdrevet og skriv: reboot
Afslut alt hvad der ligner et installationsprogram (DOS eller Windows) og ved dos-prompten skriver du: fdisk /mbr

Så kan du trykke Ctrl-Alt-Delete og installere et operativsystem hvor du føler dig lidt mere på hjemmebane..

Håber der er nogen der får glæde af det