Avatar billede steenk Nybegynder
16. november 2003 - 21:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Søger: integration med Navision, gerne XML

Jeg skal udvikle en miniapplikation (i .NET) som skal administrere information, der er knyttet til kunderne, men ikke oplagt 'hører til' Navision. Ønsket er at undgå redundante kundedata og derfor påtænkes gensidig opdateringer af kunde/debitor data. Jeg har et XML interface til Navision som førsteprioritet, men aner ikke om sådan noget findes som 'hyldevare' eller andet.

For en anden kunde arbejder jeg med en ODBC-forbindelse til Navision, hvilket er noget l... (sorry Navision) - alt for ustabilt. Klart nok ønsker jeg så vidt muligt at undgå dette igen, men er usikker på om databasen kan tilgås ad anden vej - propritær eller ej.

Kan nogen hjælpe ?

Venligst...

Steen
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
16. november 2003 - 21:18 #1
Du er nok lige nødt til at fortælle hvilket Navision produkt du snakker om.
Avatar billede steenk Nybegynder
16. november 2003 - 21:29 #2
Fair nok - burde nok være gået i seng for i dag ;-)

Eftersom jeg kun har været til indledende møde med kunden er jeg lidt usikker på om jeg husker ret (integration er ikke højeste prioritet)!

Windows based for sure, C5 som jeg husker det
Avatar billede dma Nybegynder
21. november 2003 - 14:10 #3
Der findes ikke noget XML interface til C5 - kun ODBC, som jeg aldrig har haft nævneværdige problemer med - med undtagelse af at ODBC er hamrende langsomt af natur! Alternativt er at få en C5 til at køre på MS-SQL, men det er DYRT!
Avatar billede steenk Nybegynder
22. november 2003 - 18:22 #4
hamrende langsomt - ingen nævneværdige problemer...hrmmm ;-)

Men OK svaret er godt nok og desværre frygtet/ventet