Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 12:05 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

XP er langsom i opstart

Jeg har nogen problemer med mit XP .... Tidligere tændte jeg min computer og der tændte den op som den skulle.. men senere på dagen (her nu) loader den og loader den inden den viser xp logoet hvor den skal loade igen... nogen der ved hvad der kan være galt???
Avatar billede resten Nybegynder
17. november 2003 - 12:06 #1
Har du lavet noget specielt ?
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 12:09 #2
Nej overhovedet ik !

Det eneste jeg tjekkede tideligere var min e-mail og så lukkede jeg computeren igen.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 12:15 #3
De er totalt underligt - så jeg ville håbe der var en af jer der kunne hjælpe :)
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 12:16 #4
Det*
Avatar billede arlet Juniormester
17. november 2003 - 12:17 #5
du må prøve at boote op på din xp skive og lave en repair
Avatar billede resten Nybegynder
17. november 2003 - 12:22 #6
Jeg kigger forbi igen når du har lukket nogen af dine gamle spørgsmål....

arlet at alle skal lave en repair uanset problemet er sjovt for at score hurtige point, men i den virklige verden gælder det om at finde løsningen på problemmet og finde årsagen til problemmet.
Avatar billede ird Praktikant
17. november 2003 - 12:26 #7
Har samme problem opretter!

Mit kom efter jeg hentede alle de nyeste updates fra win.

Min starter hurtigt op men halter når den skal starte firewall og antivirus op!
Den skal sågar tiltider have deaktiveret LAN og genaktiveret det før jeg kan komme på nettet.

Løser jeg mit problem skal jeg nok smide løsningen her.

Er enig med Resten i at arlet altid skriver repsir. Det fede er jo at finde løsningen
Avatar billede ird Praktikant
17. november 2003 - 12:26 #8
stavefejl er gratis
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 12:43 #9
Jeg gider ikke at lægge XP ind igen.. for det har jeg gjort en del nu efter der har været nogen andre problemer.. Men nu vil jeg have problemet løst, hvis det nu skulle ske igen !!

Ird : Det må du meget gerne
Avatar billede ird Praktikant
17. november 2003 - 12:47 #10
Du behøver ikke formatere den. Hvis ikke du vil bruge tid på det er en repair muligheden. Den sætter bare din pc tilbage til standard hvorefter du skal hente alle updates fra win igen!

Men er igang med at undersøge min egen fejl og måske har vi den samme :-)
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 12:55 #11
ird : det med repair kan jeg jo lige så godt lægge image ind af mit drev igen...
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 13:15 #12
men på et tidspunkt var der så mange problemer med commen så jeg lagde hele tiden image ind af XP men gider næsten ikke igen selvom det kun tager 2-3 minutter.. men vil bare gerne have fundet ud af hvad der er galt.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
17. november 2003 - 13:19 #13
Vi har lige siddet med et lignende problem hos en kammerat, det løste sig ved at hive alle usb-stik ud og lade XP finde enhederne igen. Vi fandt ud af gennem systemloggen, at de af en eller anden grund konfliktede under opstart, kunne det gælde hos dig også?
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
17. november 2003 - 13:20 #14
Under alle omstændigheder så prøv at se i den log efter fejl på det tidspunkt du starter op.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 13:23 #15
hvor ligger den log henne?
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
17. november 2003 - 13:25 #16
kontrolpanel > administration > logbog
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 13:28 #17
Jeg har haft genstartet og taget mine usb-stik ud.. men det hjælper ikke den står bare stadigvæk med sådan en "_" oppe i hjørnet og lige pludselig går den videre til at loade ved xp logoet
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
17. november 2003 - 13:41 #18
Viser den ikke billedet hvor den detecter ram, diske o.s.v.?
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 13:51 #19
Nej :-/
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 13:52 #20
men havde tænkt lidt over at installere WIN2K, men begge mine drev er NTFS, så WIN2K vil ikke kunne se mit andet drev ?
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
17. november 2003 - 14:00 #21
Måske har du tilføjet noguiboot i din opstart? Det kunne i hvet fald lyde som om det er noget indstilling i msconfig. Har du evt. brugt et tweakprogram til at ændre noget med?

M.h.t. Win 2000, så har jeg aldrig haft det selv og ved ikke hvordan det er med Ntfs drev.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 14:03 #22
Hvad er noguiboot???
Nej jeg har ikke brugt noget tweakprogram...

Som jeg skrev længere oppe:

"Tidligere tændte jeg min computer og der tændte den op som den skulle.. men senere på dagen (her nu) viser den bare en sort skærm med "_" oppe i venstre hjørne og lige pludselig kommer xp logoet frem og skal til at loade xp "
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 14:07 #23
Jeg har ingen anelse om hvad fanden der er sket ...
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
17. november 2003 - 14:10 #24
Det med den blinkende "_" i toppen af skærmen kommer når man tilføjer noguiboot, derfor mit forslag. Jeg har vist ikke flere bud på hvad der kan være galt, men det tyder da på at den leder efter noget under opstarten. Virus kan vel heller ikke udelukkes, men du må nok vente til en af de "garvede" kigger forbi..
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 14:11 #25
men hvad er noguiboot ?
Avatar billede jdybro Nybegynder
17. november 2003 - 14:16 #26
W2K kører på ntfs....
Avatar billede jdybro Nybegynder
17. november 2003 - 14:17 #27
Du skal måske være opmærksom på hvilken type ntfs du kører. Ved ikke om W2K kører på nyeste version af ntfs
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 14:18 #28
jdybro : Jeg har 1 HD i min computer den er så delt op i 2 drev og begge drev er NTFS.

Jeg har oplevet med nogen styresystemer at de ikke vil vise ens andet drev - dog kun hvis man formaterer det. Men kan 2k se mit andet drev som er NTFS ?
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
17. november 2003 - 14:20 #29
noguiboot skulle spare en lille smule ressourcer under opstart, men betyder også at du ikke ser eventuelle fejl. Er den slået til vil du f.eks. heller ikke få vist scandisk under opstart, ved forkert nedlukning, heller ikke føromtalte dectect af hardware.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 14:23 #30
men hvor ligger noguiboot henne? hvis man kan slå det til og fra? :-/
Avatar billede jdybro Nybegynder
17. november 2003 - 14:30 #31
tjavz.dk 17/11-2003 14:18:12> ved i hvert fald at, w2k kan se ntfs-drev (da det er lavet til at køre på det system (helt tilbage fra NT 3,5)) men er som sagt ikke klar over om det kan læse v 3,1 (?) af ntfs-filsystem.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 14:32 #32
Men kan det måske hjælpe at kører en Diskdefragmentering ??
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
17. november 2003 - 14:36 #33
noguiboot slås til/fra i msconfig (start>kør+msconfig) under fanen boot.ini.
En diskfrag. er jo altid værd at prøve hvis det er længe siden sidst.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 14:41 #34
Men hjælper disfrag. da også under opstart og ikke kun inde i selve windows?
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 15:24 #35
Det hjælper ikke med diskfrag.
Avatar billede ird Praktikant
17. november 2003 - 15:28 #36
havde du tjekket for virus??
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 17:22 #37
Tjekker lige for virus og trojans, og hele muliviten :D
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 17:52 #38
Der er slet ikke nogen virusser eller trojans
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 18:51 #39
Jeg har lagt image af XP ind igen, men den er stadigvæk langsom !!!
Avatar billede jdybro Nybegynder
18. november 2003 - 08:07 #40
Godmorgen - et skud: RAM-fejl....
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
18. november 2003 - 13:43 #41
Computeren er ikke så gammel, så hvordan skal det være pga. rammene ????

Jeg har haft prøvet at se om alle tingene sad fast som de skulle og det gjorde de, men opdagede at IDE kablet til diskette drevet ikke sad helt fast.. så nu kører det hurtigere, men er usikker på om den kører så hurtigt som den plejer :-/
Avatar billede jdybro Nybegynder
18. november 2003 - 14:16 #42
...nye biler går vel også i stykker......og så vidt jeg kan se på "adressen" hér, er XP vældig følsom for defekte ram

Tænkte lige: Gir' du kun 2 point.......?
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
19. november 2003 - 21:12 #43
jdybro : Hvordan skal rammene være defekte når de virker udmærket og hvis det er pga. dem så har de ihvertfald virket....

ved godt det med 2 point.. hehe
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
10. januar 2005 - 12:48 #44
.