Avatar billede surfersinfo Nybegynder
10. januar 2001 - 23:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Phorum

Hejsa
Jeg vil høre om der er nogen her som vil hjælpe mig med at oprette et phorum?
Jeg har selv forsøgt adskillige gange, men uden held. Nu giver jeg op.
Jeg håber virkelig at der er bare een der vil hjælpe mig!
Hvis du synes, at jeg lyder urimelig, så lad bare være med at svare!!!
Det skal siges at jeg ingen erfaring har i PHP eller deslige, så jeg er nok ikke den bedste til at hjælpe med opbygningen.
Du kan evt se mit mit nuværende forum på www.surfersinfo.dk
Skriv, hvis du ikke synes at opgaven er umulig eller hvis du vil hjælpe mig under andre betingelser!
Avatar billede lojmann Nybegynder
10. januar 2001 - 23:26 #1
icq: 23387691
mail: phpdev@lojmann.dk
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
10. januar 2001 - 23:32 #2
Hej Lojmann
Jeg kender ikke rigtig ICQ
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
10. januar 2001 - 23:39 #3
Jeg svarer men kan ikke komme igennem ICQ!
Avatar billede deejay_m Nybegynder
11. januar 2001 - 12:41 #4
surfersinfo du kan godt glemme det jeg har prøvet at få hjelp til at lave et phorum
men dem der kan finde ud af det er alt for højrøvet de mener at man selv skal lærer at bruge
php og dem der hjelper elller prøver at hjelpe
komer barer med et lorte link til en skod side hvor man kan hente et phorum som aligevel er fyldt med reklamer og døde links

hvis man vil have någet gjordt må man sku gører det selv

PS: jeg er i gang med at lave et phorum vis du er intraseret kan jeg sende det til deg når jeg er ferdig
Avatar billede lojmann Nybegynder
11. januar 2001 - 13:22 #5
deejay_m -> Hvad mener du med det? Er jeg højrøvet? TAK - du er sørme en flink gut!

Det er slet ikke så svært at sætte op, der står ALT hvad man skal gøre - og jeg vil gerne hjælpe!
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
11. januar 2001 - 13:28 #6
Et forum...

Nu er et forum jo ikke en helt nøjagtig størrelse, og dette forslag kan sagtens udvides. Jeg definere et forum som et sted hvor man kan lave et indlæg som andre kan svare på. Det jeg viser her kan have flere forums.

Jeg er bruger en SQL database, i teorien kunne det godt laves med filer(big no no i min verden).

Opret en database med følgende tabeller:
forums, posts, replies.

forums skal have følgende fields:
id (int)
name (text)
description (text)

posts skal have følgende fields:
id (int)
subject (text)
forum_fk (int) fremmed nøgle

replies skal have følgende fields:
id (int)
context (text)
author (text) kan evt være en fremmed nøgle hvis der er bruger login mm
datetime (date/time)
post_fk (int) fremmed nøgle

Med PHP kommer det til at se ca. sådan her ud:

// Connects to the database and returns a array with the selected data
function exe_sql ($query) {
//Pre: $query is a valid SQL query
//Post:

    // Declaration of relevant logon database variables
    $hostname = \"mysql.infopaq.dk\";
    $username = \"www000494\";
    $password = \"IFw7TtoW\";
    $dbName = \"www000494_db\";

    // Make the connection to the database
    $connection = mysql_connect($hostname, $username, $password) or die(\"Unable to connect to database\");

    // Selection of the database
    mysql_select_db( \"$dbName\", $connection ) or die( \"Unable to select database\" );

    // Run the SQL query
    $result = mysql_query($query);

    // Close the connection
    mysql_close();

    //Return the result array
    return $result;

} //function

// Connects to the database and returns a array with the selected data
function time_date () {
//Pre: $query is a valid SQL query
//Post:

  $time = time();
  $result = date(\'Y-m-d H:i:s\',$time);

  return $result;

} //function

  $timedate = time_date();

  if ($action == \"createpost\") {

    $hostname = \"*****\";
    $username = \"*****\";
    $password = \"*****\";
    $dbName = \"*****\";

    // Make the connection to the database
    $connection = mysql_connect($hostname, $username, $password) or die(\"Unable to connect to database\");

    // Selection of the database
    mysql_select_db( \"$dbName\", $connection ) or die( \"Unable to select database\" );

    // Run the SQL query
    mysql_query(\"INSERT INTO posts VALUES (\'\', \'$subject\', \'$timedate\', \'$author\', \'$forum\')\");

    $postId = mysql_insert_id();

    mysql_query(\"INSERT INTO replies VALUES (\'\', \'$content\', \'$timedate\', \'$author\', $postId)\");

    // Close the connection
    mysql_close();

  } else if ($action == \"createreply\") {

    exe_sql(\"INSERT INTO replies VALUES (\'\', \'$content\', \'$timedate\', \'$author\', \'$post\')\");

  } // if - else

  if ($forum == \"\" && $post == \"\") {

    $queryResult = exe_sql(\"SELECT id, name, description FROM forums\");

    while($row = mysql_fetch_array($queryResult)) {

      echo \"<a href=\\\"side.php?forum=$row[id]\\\">$row[name]</a>\\n\";
      echo \"<p>$row[description]</p>\\n\";

    } // while

  } else if ($forum != \"\" && $post == \"\") {

    $queryResult = exe_sql(\"SELECT name FROM forums WHERE id = $forum\");

    if ($row = mysql_fetch_array($queryResult)) {

        echo \"<h5><a href=\\\"side.php?\\\">Forums</a>/$row[name]/</h5>\\n\";

        $queryResult = exe_sql(\"SELECT posts.id, posts.subject, replies.datetime, replies.author FROM posts, replies WHERE posts.forum_fk = $forum AND replies.post_fk = posts.id ORDER BY date DESC\");

        while($row = mysql_fetch_array($queryResult)) {

          echo \"<a href=\\\"side.php?forum=$forum&post=$row[id]\\\">$row[subject]</a>\\n\";
          echo \"<h6>Author: $row[author]</h6>\\n\";
          echo \"<h6>Created: $row[datetime]</h6>\\n\";

        } // while

        echo \"<form method=\\\"post\\\" action=\\\"side.php?action=createpost&forum=$forum\\\">\\n\";
        echo \"<p>Author:</p>\\n\";
        echo \"<input type=\\\"text\\\" name=\\\"author\\\" />\\n\";
        echo \"<p>Subject:</p>\\n\";
        echo \"<input type=\\\"text\\\" name=\\\"subject\\\" />\\n\";
        echo \"<textarea name=\\\"content\\\" rows=\\\"15\\\" cols=\\\"60\\\"></textarea>\\n\";
        echo \"<input type=\\\"reset\\\" />\\n\";
        echo \"<input type=\\\"submit\\\" value=\\\"Post\\\" />\\n\";
        echo \"</form>\\n\";

    } // if

  } else if ($forum != \"\" && $post != \"\") {

    $queryResult = exe_sql(\"SELECT forums.name, posts.subject FROM forums, posts WHERE forums.id = $forum LIMIT 0, 1\");

    if ($row = mysql_fetch_array($queryResult)) {

        $subjectText = $row[\'subject\'];

        echo \"<h5>/<a href=\\\"side.php\\\">Forums</a>/<a href=\\\"side.php?forum=$forum\\\">$row[name]</a>/$subjectText</h5>\\n\";

        $queryResult = exe_sql(\"SELECT content, datetime, author FROM replies WHERE post_fk = $post ORDER BY datetime\");

        while($row = mysql_fetch_array($queryResult)) {

          echo \"<h6>$row[author]</h6>\\n\";
          echo \"<h6>$row[datetime]</h6>\\n\";
          echo \"<p>$row[content]</p>\\n\";

        } // while

        echo \"<form method=\\\"post\\\" action=\\\"side.php?action=createreply&forum=$forum&post=$post\\\">\\n\";
        echo \"<p>Author:</p>\\n\";
        echo \"<input type=\\\"text\\\" name=\\\"author\\\" />\\n\";
        echo \"<p>Subject:</p>\\n\";
        echo \"<input type=\\\"text\\\" name=\\\"subject\\\" value=\\\"$subjectText\\\" readonly=\\\"readonly\\\" />\\n\";
        echo \"<textarea name=\\\"content\\\" rows=\\\"15\\\" cols=\\\"60\\\"></textarea>\\n\";
        echo \"<input type=\\\"reset\\\" />\\n\";
        echo \"<input type=\\\"submit\\\" value=\\\"Post\\\" />\\n\";
        echo \"</form>\\n\";

      } // if

  } // if - else

Jeg har ikke lige tjekket om det virker, men det rippet fra et meget mere kompliceret forum som jeg har lavet. Dette skulle gerne være en base som i kan bygge vidre fra.

ellers mail mig på morten@lyhr.dk
Avatar billede windsurferen.dk Nybegynder
11. januar 2001 - 14:28 #7
Ka da sagtens lave den! Det koster bare $$$$ med hele opsætningen osv.
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
11. januar 2001 - 15:09 #8
Tak for besvarelser, men Lojmann har lovet at hjælpe mig....

Avatar billede surfersinfo Nybegynder
11. januar 2001 - 15:12 #9
Til Windsurferen.
Det er jeg ikke i tvivl om.
Men når Lojmann vil hjælpe os, bliver der ikke brug for din assistance...

Avatar billede lojmann Nybegynder
13. januar 2001 - 18:21 #10
Sådan :)
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
13. januar 2001 - 18:46 #11
Tak for hjælpen!!!
Avatar billede lojmann Nybegynder
13. januar 2001 - 19:15 #12
Så lidt!