Avatar billede olemunk Nybegynder
18. november 2003 - 14:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort til max ?

Er der nogen, der har erfaring på max 5 eller 6 med dette kort:

Creative 3D Blaster GeForceFX 5600Ultra
Max Resolution: 2048 x 1536 pixels
Memory: 128MB DDR-RAM 800MHz
Chip: nVidia GeForceFX 5600Ultra
RAMDAC: 2x400MHz
Core Clock: 400
Type: AGP x4/x8
Connector: 15pin D-sub / TV-Out / DVI
Avatar billede oktober Nybegynder
18. november 2003 - 14:04 #1
det kan bruges, men du bår nok vælge et lidt kraftigere, graffikkort da det med dette kan fore komme ujævnheder i graffiken...
Avatar billede oktober Nybegynder
18. november 2003 - 14:06 #2
jeg bruger studio MAX med et Radeon 9800 SE kort det virker upåklageligt... så det vil jeg også foreslå du bruger...
Avatar billede michael-k Nybegynder
18. november 2003 - 19:34 #3
Jeg har kørt 3dsmax på et geforce 2 32 mb ram uden problemer.

Så kommer and på hvad du vil bruge det til. Kender ikke grafikkortet men lyder da til at det er fedt nok.

Jeg kører 3dsmax på et radeon 9000 mobile lige fortiden og det kører upåklageligt, men lige frem at sige du skal købe raedeon er måske overdrevet, selvom jeg har set mange der foreslår sådan et køb når det handler om 3dsmax og grafikkort.

Nå men du søgte jo erfaringer med netop dette grafikkort, så må jeg nok hoppe over og sige prøv det, der er normalt fortryelse ret på sådan noget :)
Avatar billede olemunk Nybegynder
19. november 2003 - 07:42 #4
Først tak for bemærkningerne.
Dernæst til oktober. Hvis jeg skal købe et kort, der er godt nok, så starter prisen på 8.000 kr og det er ikke relevant her.
Jeg bliver lidt forvirret over din anbefaling af Radeon 9800 SE-kortet.
Såvidt jeg kan se, er SE-kortet langsommere end det jeg spørger på ?
Jeg kan ikke finde frekvensangivelser på SE-kortet; men det noget dyrere Radeon 9800 (Chip: ATI Radeon 9800) har følgende langsommere hastigheder Memory Clock: 680MHz
RAMDAC: 2x325MHz
Core Clock: 315MHz
Jeg mener (men er ikke sikker på), at disse hastigheder er DE afgørende faktorer, når man animerer i tunge scener i Max 5 og 6, hvor mit gamle hakkebræt lis'som bliver mindre sexet.
Avatar billede macgregor Nybegynder
08. januar 2004 - 17:07 #5
Det du skal kigge efter når du vælger et kort til max er hvor mange samtidige polygoner kortet kan håndtere. Det er ikke normalt noget der står, men prøv på producentens hjemmeside - dér vil du nok kunne finde mere specifikke tal.
Du snakker meget om ram og ram-hastighed, men i max er real-time teksturer (som i spil) ikke særlig relevent og derved kan du ikke udnytte den hurtige pipeline til teksturer.
Du kan saftens slippe adsted med et lang "dårligere" kort. Jeg kender flere som kører max 5-6 på et GeForce Ti 200.
I animations-sammenhæng er det din cpu og ram der gør sig gældene...
Avatar billede olemunk Nybegynder
08. januar 2004 - 17:43 #6
Jeg er ikke helt enig i dine bemærkninger, specielt din næstsidste i relation til max 6. Min erfaing er bl.a., at hvis selve maxfilen fylder mere end 70-80 MB, så har RAMDAC-hastighederne på kortet betydning (men jeg lytter gerne). Derudover følger kvaliteten jo generelt med op på de nyere Nvidia-kort, foruden nye funktioner. (Jeg har ikke prøvet de andre kort, der er nævnt.) Men det er ligemeget. Jeg har faktisk - efter jeg stillede spørgsmålet den 18.11. - anskaffet kortet. Det ægrer mig dog lidt, at der efterfølgende er kommet et GeForceFX 5700Ultra, der er et par hundrede kroner billigere og tilsyneladende har bedre specifikationer.