Avatar billede atf_nova Nybegynder
22. november 2003 - 12:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

html ikoner forsvinder og erstattet med "kender ikke fil"-ikon

Hvad kan skyldes at alle ikoner der har med html,htm,shtml,xhtml etc. lige pludseligt forsvinder og erstattes med "kender ikke fil"-ikonet?

Har været igennem tidligere spørgsmål for at finde svar bl.a. dette : http://www.eksperten.dk/spm/371271 , men gav ikke noget "nyt" som ikke har været forsøgt i forvejen.

Dette sker gang på gang efter rimeligt nye geninstallationer af XP pro.

Relaterede programmer der anvendes ved html etc. er Dreamweaver MX og Golive 6.01
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. november 2003 - 17:48 #1
Prøv i stifinder-funktioner-mappeindstillinger-filtyper ,find html-avanceret-skift ikon, samme metode med de andre, hvis det er nødvendigt;)
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. november 2003 - 17:50 #2
Sorry, det er jo foreslået i det andet spg:(
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. november 2003 - 18:12 #3
Slet iconcache, det er nemmest hvis du søger efter den, vis skjulte filer skal være aktiveret. Den gendanner sig selv
Har du Office pakken installeret?
Avatar billede atf_nova Nybegynder
22. november 2003 - 18:17 #4
ja office 2003 er installeret...
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. november 2003 - 18:19 #5
Det lyder måske underligt, men prøv at geninstaller den!
hvis det ikke har hjulpet med iconcachen.
Avatar billede atf_nova Nybegynder
22. november 2003 - 18:26 #6
ok. nu har jeg lige formateret den maskine der var et problem på, og geninstalleret alt. Men det gør ikke noget med lidt hjælp, for problemet syntes at vende tilbage efter noget tid.

Men altså slette iconcachen ( som ligger hvor? ) og/eller geninstallere officepakken...

er der andet man kan gøre i sådan en situation?
Avatar billede cp1 Nybegynder
23. november 2003 - 18:13 #7
C:\Documents and Settings\DIT BRUGERNAVN\Local Settings\Application Data
filen hedder IconCache.db og er skjult så du skal i kontrolpanel>mappeindstilnger og sætte den til at vise skjulte og systemfiler , eller lav en søgning på IconCache.db
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. november 2003 - 18:18 #8
cp1> som foreslået: 22/11-2003 18:12:48:-)
Avatar billede cp1 Nybegynder
23. november 2003 - 18:37 #9
du har ret , var for hurtig/langsom *lol* :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. november 2003 - 18:50 #10
Selv stjerner kan fejle:)
Men det lader ikke til at spg. har lyst til at prøve det
Avatar billede atf_nova Nybegynder
23. november 2003 - 19:45 #11
takker for forslag. =)
maskinen er formatteret og har p.t. ikke problemet ( men det dukker sikkert op igen, for det har det gjort før i tidligere installationer ).
Vil jeg forsøge med at slette iconcachen, hvis problemet opstår igen.
Kan ikke rigtig se om "det" er løsningen nu.. men skal nok gi' jer point alligevel.
læg lige svar ind..

/nova
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. november 2003 - 19:58 #12
Jeg takker for point, det med Office har været prøvet med held her, og som jeg skrev, det lyder underligt! http://www.tweakxp.com/forum/forum_posts_view.asp?TID=5438