Avatar billede panther Nybegynder
14. september 1999 - 22:07 Der er 5 kommentarer

Graf ud fra flere punkter

Jeg har nogle tal som jeg skal have ind i en graf i excell hvordan klare jeg nu det ?

Det drejer eks. om dette

Salg 140---40
pris  15---55

Som i kan se er det en en linie som vil forbinde disse to punkter hvordan får jeg excel  til at fatte at det kun er en serie og ikke 2 ?
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
15. september 1999 - 08:05 #1
Bruger du excel 2000?
Avatar billede michaelras Nybegynder
15. september 1999 - 11:23 #2
Vælg X,Y-punkter som graftype, så har du ikke det problem...

Michael
Avatar billede panther Nybegynder
15. september 1999 - 12:44 #3
Jah jeg bruger 2000
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
15. september 1999 - 14:14 #4
Når du følger graf guiden, skal du i trin 2 vælge serie kilde. Nu kan du så vælge nøgagtig det data på dit excel ark som du ønsker.
Avatar billede ipqw Nybegynder
08. oktober 1999 - 21:39 #5
Når du har markeret de koordinater (lige meget hvor mange) du vil have ind i et koordinatsystem, opretter du som michaelras siger en X,Y-punkt-graf.
Når du har kørt guiden'en igennem, skal du klikke på grafen og markere dine punkter. Højreklik nu på dem og vælg tilføj tendenslinie. Her, såvidt jeg har forstået, skal du vælge lineær. Prøv at kigge på de andre faneblade her, du kan også få Excel til at udregne og skrive ligningen for linien.

God fornøjelse,
KS