Avatar billede zyxtem Nybegynder
23. november 2003 - 20:12 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor dør Smith i Matrix

Hey

  Jeg har lidt problemer med at fatte hvorfor Smith dør ved at Matrixen dræber neo efter smith har lavet ham om til en kopi af sig selv. En der har en god forklaring???
Avatar billede squashguy Nybegynder
23. november 2003 - 20:21 #1
du ved godt mange endnu ikke har set filmen?
Avatar billede ird Praktikant
23. november 2003 - 20:25 #2
*LOL* *host* *Host*
Avatar billede chalde Seniormester
23. november 2003 - 20:26 #3
>:-(
Avatar billede squashguy Nybegynder
23. november 2003 - 20:27 #4
var det ikke fordi 2eren var en flad fornemmelse, og 3eren sikkert er endnu mere flad, kunne jeg godt været blevet lidt irriteret.
Avatar billede dang Praktikant
23. november 2003 - 20:30 #5
Det store spørgsmål er "dør neo"
Avatar billede zyxtem Nybegynder
23. november 2003 - 20:37 #6
jaja. Er der virkelig ingen der har fattet hvorfor..
Avatar billede fangel Nybegynder
23. november 2003 - 20:44 #7
hmmm - måske fordi han indser at han selv skal få en ende ("alt der har en start har en ende... sagde jeg virkeligt det" afsnittet)

eller fordi nu hvor Neo var "død", så var der igen ubalance, og der blev balance ved at Smith døde...

Morten
Avatar billede mads.peder Nybegynder
23. november 2003 - 21:29 #8
Som dang siger. "dør neo". Meget kunne jo egentlig tyde på at han bare når en højere enhed. F.eks til sidst hvor hans krop er gylden ligesom maskinernes, måske er han blevet en mellemting mellem menneske og maskine. Han avr jo også den der skabte fred mellem de 2. Og tror grunden til at Smith dør er at han da han dræber Neo har noget sit endelige mål. Det er jo Neo´s skyld at han efteralt ender som han gør.

Og så må jeg give squashguy ret i at de sidste 2 bestemt ikke er de bedste. Faktisk synes jeg 3 er den ringeste, så kommer 2 eren. Mens 1´eren stadig er en gudsbenådet film :-)
Avatar billede skab Nybegynder
23. november 2003 - 23:04 #9
Som jeg forstod det:

Han dør, fordi Neo dør. De er hinandens modpoler - Og de eksisterer derfor kun i kraft af hinanden. Dvs. den ene skal eksistere, for at den anden kan :-)
Avatar billede zipper20 Nybegynder
24. november 2003 - 08:14 #10
*GRRRRRRRRRR* Har ik' set den endnu *GG*
Avatar billede m3q Nybegynder
24. november 2003 - 09:43 #11
Grunden til at Smith dør i Matrix: Revolutions kan forklares meget enkelt...

Tidligere får man at vide at Smith er Neo's negativ, altså det prcæs modsatte af ham... og når de bliver smeltet sammen kan det regnes ud på denne måde:

Neo=Smith
<=>
0=0

de udligner hinanden!...

så lige for at oplyse noget andet, er Neo både et program og et menneske, han er programmeret til at søge The Matrix for "bugs"!... derfor kan han være i Matrix uden at være "jacked in" og derfor kan han stoppe maskinerne i den virkelige verden...

det er bare min forståelse af filmen :D
Avatar billede skab Nybegynder
24. november 2003 - 09:46 #12
Præcis min opfattelse :-)
Avatar billede mads.peder Nybegynder
24. november 2003 - 14:47 #13
m3g<<<<<
Hvorfor er han så ikke "jacked in" til sidst ??
Avatar billede m3q Nybegynder
24. november 2003 - 14:52 #14
mads> er ik helt sikker på hvad du mener??? hvor henne til sidst?
Avatar billede mads.peder Nybegynder
24. november 2003 - 14:53 #15
Til aller sidst hvor han når maskinernes by. Taler med den store maskiner. Og så bliver "jacked in" for at skulle slås mod Smith
Avatar billede mads.peder Nybegynder
24. november 2003 - 14:54 #16
Må være rart at følge emd her for dem der ikke har set den endnu :-)
Avatar billede m3q Nybegynder
24. november 2003 - 14:57 #17
mads> okay, det er fordi han jo som sagt er et program... dog kan han ikke jacke ud og ind vilkårligt... det var da han rørte sentinellen (som jo også er et program) der ændrede han maskinen, men samtidig ændrede han sin egen opsætning, og blev så "jacked in", altså i det der mellemsted mellem Matrix og "real world"...
Avatar billede m3q Nybegynder
24. november 2003 - 15:02 #18
mads> ang. dem der ik har set den... så kan det godt være de keder dig lidt... men så er der jo kun en ting at gøre... KOM IND OG SE DEN FILM...

p.s. jeg har set/hørt mange der syntes at 2'eren og 3'eren er dårlige, ihvertflad i forhold til 1'eren... det kan jeg bare ikke forstå, jeg syntes nemlig at historien først udfolder jeg i slutningen af 1'eren og fortsæter så i starten af 2'eren og hele vejen til slutningen af 3'eren, det er dog en smagssag jo!.. men det skal også lige siges, at hvis man vil have svar på en hel del spørgsmål og løse ender skal man se "animatrix" og have spillet "Enter the Matrix" der blever besvaret en del, som f.eks. hvordan krigen mellem mennesker og maskiner startede!
Avatar billede mads.peder Nybegynder
24. november 2003 - 15:30 #19
m3g<<<<
Jo men burde han ikke allerede været "jakced in" der. Og det er jo kun mens han er i koma at han er 2 steder. Efter det bliver han nød til at "jackes in" igen jo . Og med hensyn til det andet kan det da godt være at man skulle købe animatrix. Men har bare hørt at spillet skulle være så pokkers dårligt :(
Avatar billede m3q Nybegynder
24. november 2003 - 20:10 #20
mads> han er jo blevet "jacked out" igen efter at han er kommet ind!!... da Trinity finder ham!... hvis jeg var dig ville jeg da købe animatrix... jeg har alle pånær 3'eren som ik er ude endnu... spillet, som måske er lidt ringe, er da os godt at ha syntes jeg, det gir en masse informationer!
Avatar billede mads.peder Nybegynder
24. november 2003 - 20:15 #21
Hmm, okay. Tror jeg har fattet det nu :D
Avatar billede mads.peder Nybegynder
24. november 2003 - 20:16 #22
Men hvad mener du så med om Neo dår. Tror du han gør det ??
Avatar billede m3q Nybegynder
24. november 2003 - 20:20 #23
jeg tror Neo dør.. sørgeligt, men ellers ville min teori jo ikke gå op! :P

men hvem ved???
Avatar billede dang Praktikant
24. november 2003 - 21:55 #24
Jeg havde håbet at nr 3 ville opgøre for hvad nr 2 den lisom manglede, men den fortsatte da bare nedturen :o( det gør mig lidt pissed ! nr 1 var noget af det bedste jeg har set længe og så spilder de bare resten på gulvet ! Men jeg er helt 100 i tvivl om at Neo dør, de har hold døren åben for en 4 der, så må tiden vise

Og hvad så med den slutning, den er da også helt fantasi forladt ! Var det sol ned/opgangen den lille tøs lavede til ære for neo, jeg fatter det ikke ! Det virker meget som om at nu var de løbet tør for råfilm og så sluttede de den bare lige af hvor de stod !!!!! Skuffende ! Og at de ville sætte de mennesker fri som selv ville det, hvad skulle det gøre godt.... man savner jo ikke hvad man ikke kender til !
Avatar billede m3q Nybegynder
24. november 2003 - 23:13 #25
dang> en fire??? det tror jeg næppe! for det første så er den lavet som en trilogi! og for det andet, hvis nummer 2 og 3 er så dårlige som du siger, så kan publikum og wachowski brødrene vel næppe overhovedet tænke på en fire... men det ville da være rigtig sejt syntes jeg :D

og ang. slutningen... så havde jeg nu også håbet at 3'eren ville være den film hvor Neo udraderede Maskinbyen, Smith og ødelagde matrix og befriede alle mennesker (selvfølgelig med de sygeste special effects og nonstop action/kampscener og fedt musik :P.......... men der skal da os være plads til en ti minutter med handling i filmen :P) hehe
Avatar billede dang Praktikant
25. november 2003 - 08:40 #26
m3g: Hvis jeg nu siger "Highlander" og "Abernes planet" de blev jo også kørt helt i sænk fra at starte med en genial film og slutte med nogle dårlige knock offs de skulle forestille film !!! Jeg ved godt at de to eksempler ikke var ment at skulle være mere end den ene og så pga succesen solgte de ud og lavede dårligere og dårligere film på konceptet!!!

Derfor tror jeg også at de har ladet Neo´s "død" være så tvivlsom så de altid kan åbne den dør igen :o))) De har vel lært af de to ovennævnte film.... generelt syntes jeg det er en generel trend at holde alle døre åbne... tænk nu hvis nr1 bliver en succes så vil det jo være træls hvis man har smækket døren ala´ Highlander stil.... Feks kan jeg nævne "spiderman" sjældent har jeg set en film der lagde mere op til en nr 2 :o))))))

En anden ting jeg havde glædet mig til i matrix 3 var de der spøgelses fyre som holdt til indee ved franskmanden ! men de skulle åbenbart ikke flashes mere :o( de var da de sejeste jeg længe har set !!!!
Avatar billede m3q Nybegynder
25. november 2003 - 12:57 #27
dang> jeg kan godt se hvad du mener, jeg tror bare det er usandsynligt!!

p.s. grunden til at spøgelses fyrene ik er med i 3'eren er at de døde i 2'eren.. de blev jo sprængt i småstykker!! og de døde der... det er jeg sikker på... du kan se at de går fra hinanden (opløser, eller whatever) mens de flyver op i luften!
Avatar billede dang Praktikant
25. november 2003 - 13:32 #28
Lad os nu se hvad der sker når de lige skal have lidt penge igen :o)))))

DOOOHHH, det er da oxo rigtigt med de spøgelser !
Avatar billede m3q Nybegynder
25. november 2003 - 14:00 #29
dang> tror ik de har problemer med pengene... 3'eren er den der har givet flest penge ind i kassen! :oD
Avatar billede mads.peder Nybegynder
25. november 2003 - 15:07 #30
Noget af det værste i matrix 3 (og også lidt 2´eren) er der hvor de prøver at skabe disse imponerende kamp scener (scener med mange mennesker) blandt andet der hvor at Moprheus (er ikke 1 kam scene) holder en tale i 2´eren. Jeg synes det var så dårligt. Og slaget i 3´eren hvor at ham generalen holder tale er jo også direkte pinlig. Og man får overhovedet ikke det samme sus som i f. eks Ringenes Herre 2. Helms deep. Man græd jo nærmest under optakten til slaget, hvor elverne kommer og tilbyder deres hjælp (godt fundet på, det skete nemlig ikke i bogen). Og den halve time slaget varer er 1 stort sus. Matrix force ligger derimod i Neo V smith kampene og andre kampe hvor de mere slås som enkelt personer (eller en masse Smither. Det er også fedt nok :D. Dem var der mange af i 1 eren, færre i 2´eren (selv om den store kamp der er fed :D) for til sidst at slutte af med kun 1 rigtig kamp (den til sidst) de skulle have holdt sige mere til 1´eren :-)

Just my opinion
Avatar billede zyxtem Nybegynder
25. november 2003 - 16:27 #31
kunne bedst lide din tolkning